torsdag, januari 18, 2007

Blivande Nobelpristagare...?

Jaha, då var det klart då, sossarna har fått MS, Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men jag vet många andra som har det. De tycker inte det är bra….

Det är inte lätt att vara vacker….. eller nåt. Idag har jag fått två erbjudanden om att modella. I det ena fallet var det Gillette som ringde och ville ha hjälp att marknadsföra sin nya rakhyvel, så nästa helg ska jag vara i Fjollträsk och visa upp mig. I det andra fallet var det vår lokala Sparbank som ringde och ville ha mig till marknadsföringen av deras nya kort. Vet inte om det hjälper eller stjälper, men det är kul att ens tjänster uppskattas. Vill det sig, kanske man slutar som affisch på tonårsflickornas väggar, och ett koppel arga farsor som bankar på dörren….

När jag skulle hem från jobbet idag stod en kille och tankade sin bil när jag gick förbi. Han kunde inte stå still, svamlade och småsjöng. Jag är övertygad om att han var påverkad av något. Jag gick in igen och frågade Monica om hon såg ifall han körde bilen? Jodå. Det gjorde han. Jag tror inte han var nykter, sa jag. Joho, det är han visst det, sa en lika virrig tjej i kön… hans flickvän, vi fick bara dåligt med bensin….!!? Jag gick i alla fall och meddelade Polisen. När jag kom ut i butiken igen stod han där och väntade på mig. Upplyste mig om att han minsann inte druckit, och om jag ringt polisen skulle han minsann ge mig en omgång. Jag upplyste honom tillbaka att han just begått ett annat brott, olaga hot, och om han inte har något att frukta från Polisen angående eventuell rattfylla så har han det nu. Då motade tjejen ut honom, hon kanske var lite nyktrare i alla fall. Hoppas Polisen fick fatt honom. Man kan ju annars konstatera att den killen knappast har några stora studieskulder….

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe Kanske nåt att titta på Dan om du funderar på att byta ut era hyrbilar.
http://www.autosoviet.altervista.org/main-english.htm

Anonym sa...

"sossarna har fått MS". MS? är det Multipel Skleros lr?. Kan tänka mig att Reinfeldt och & aldrig har fått det...Dom är bara hjärndöda som vanligt.

Anonym sa...

Till Mats
Dan menar nog Mona Salin..hmm Mats Said blir också MS..

Anonym sa...

Hahaha