måndag, januari 08, 2007

Köping

Köping verkar vara på tapeten överallt just nu, vi har ju fått alldeles underbara ambassadörer i Linda, Mats, Tobbe och Micke som var på tv igår. Hittills har jag inte hört ett ont ord om programmet från de jag talat med. Själv skrattade jag gott åt programmet och kände en sån där skön varm känsla man kan få när man ser andras lycka. Tyvärr är det väl inte ok med såna känslor i Jante-Sverige, men jag har inga problem med att glädjas när det går bra för andra. Efter programmet som ju ändå utspelade sig i Köping, och Hagateaterns hyllning till stan på nyårsrevyn, roade jag mig med att kolla upp Köping utanför gängse media och hittade på U TUBE, http://www.youtube.com/results?search_query=k%C3%B6ping&search=Search, en hel massa i videoform som handlade om Köping. Några riktigt räliga videosnuttar. Men som jag ser det så är allt vi påverkas av, reklam. Åtminstone det som gör folk nyfikna att veta mer. Dessutom hittade jag en bloggkollega som kallar sig Notisören och noterar vad som händer o sker i staden. Jättebra gjort, kolla in http://koping.blogspot.com/index.html. Hoppas han/hon kan hålla i det. Kan bli en kul historisk betraktelse över Köping om några år.  Idag talade jag med en kollega i Karlstad och han har alltid undrat vad Köping är, när han passerar förbi på väg till Fjollträsk, nu vet han, tack vare våra nya ambassadörer, och lite hjälp av mig…. Stackarn han kommer nog aldrig att våga stanna…. Så ni som är Internetanslutna, passa på att sprida kunskapen om Köping och förse allt ni skickar via e-mail med länkar till Köpingsrelaterade saker.

Jag deltog i en Whiskyauktion på Internet i helgen. Jag köpte inget, priserna har börjat sticka iväg även på vad jag anser vara dussinprodukter. Värt att notera är i alla fall att vår Svenska stolthet Mackmyra’s första realese  Preludium:01 gick för €237.-. Så ni som lyckade komma över en flaska och ännu inte öppnat den, håll i, det kan löna sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu när du skriver om både TV och whiskey så nåste jag bara tipsa dig om en kanal som kanske kan intressera dig: http://www.singlemalt.tv/
Hoppas det smakar :)