torsdag, mars 22, 2007

AS-läckert

 

Jahaja, GP förnekar sig inte. Först är han med och lotsar fram MS till ordförandeskapet, sedan sitter han TV-rutan och talar om för hela svenska folket att hon inte kan tänka…. Tänka sig….! Han måste väl ha vetat vad som skulle komma i TV??? Men han kanske är bitter….? Och vill ta någon slags hämnd på partiet. Sedan har han tydligen suttit och ljugit om en massa andra politiker som samtliga nekar till hans anklagelser. Man kan ju fråga sig om han verkligen kan ljuga ihop så mycket? Eller är det så att karlen har sin egen uppfattning om rätt och fel? Eller helt enkelt tror att det han tycker o tänker är facit för resten av oss?? Så vitt jag förstår har han väl som politiker propagerat för kollektivism och inte individualism i hela sitt liv. Men själv verkar han mest ägna sig åt egoism…..

I förrgår var det fest. Eller freakshow om man så vill. Det var avslutningsgala i säsongens upplaga av 100 Höjdare! På Kanal 5. Jag var inbjuden som gäst och i inbjudan stod att man skulle ta det finaste man har, eftersom det var en riktig gala med röda mattan, limousiner o.s.v. Det finaste jag har är min kilt och mina barn, så det blev jag, kilten och Anna som igår åkte till Stockholm. Det började med att jag hämtade Anna och skjutsade henne till Frissan för renovering. Två timmar senare ringde hon och sa att hon var klar. När jag kom in för att hämta henne trodde jag inte mina ögon. Att min dotter kunde vara så underskönt vacker…. Nåväl, vi kom fram till hotellet, blev avprickade av Lovisa som var ansvarig för gästerna, fick vårt rum och sedan var det lunch. När vi kom in i lunchmatsalen satt redan gästerna från årets säsong och ett antal från förra årets redan där. Den ena mer muppig än den andra, Anna och jag kände oss lite utanför… Eller är jag också en mupp? Nåja, det skulle ju komma några hundra andra gäster till själva galan så det skulle väl gå bra. Kl. 3 var det gemensam skjuts till Södra Teatern där galan skulle gå av stapeln. Nu började en ganska tråkig väntan, de ville ha alla på plats för att det skulle rulla på utan att behöva jaga folk. Så där satt vi, den ena muppigare än den andre, medan vi väntade kom Ille och Lasse från modelljärnvägsklubben inglidande. De tyckte som jag, bara muppar i församlingen…. Medan vi väntade fick jag kontakt med en grekisk kille som skulle vara med i ett kommande program av 100Höjdare!, han blev så förtjust i Anna att han halade upp kameran och visade bilder på sin son var 23, och tyckte vi skulle arrangera ett bröllop. Efter lite konsultationer med värdparet fick jag klart för mig att det kunde vara ett bra kap, i alla fall ur ekonomisk synvinkel… Så nu har man snart släkt i Grekland…. Äntligen fick vi sätta oss tillrätta i limousinen och glida fram till röda mattan, Anna tog ett stadigt grepp i mig och vi skred makligt in. Häftigt med gala! Nu var äntligen baren med tillhörande buffé öppen. Det är konstigt, men konstiga människor blir än mer konstiga när de häller i sig alkohol… I något hörn satt Ukelelemannen och sjöng för glatta livet, när jag gled förbi växlade han snabbt om till Skotska visor, kul kille. På annat håll rev Disco-Kjelle av en enbent dans medan, Raggarhatarberit gick runt och hade synpunkter. Prinsessan Madeleine-mannen gjorde vad han kunde för att likna just Prinsessan Madelene o.s.v. Nu började mer normala människor droppa in, eller kanske det var professionella festare från Fjollträsk? Hur som helst såg man många kända ansikten. Undrar om de tyckte det var kul att vara på samma fest som jag o Anna? Efter minglande, ätande och drickande satte vi oss i salongen och galan startade. Filip o Fredrik i högform och bara känt folk bland prisutdelarna. Det delades ut priser i alla möjliga konstiga klasser, men vinnarna var nöjda. Tacktalen lämnade en del övrigt att önska kanske, men kul var det. Prinsessan Madeleine-mannen avslutade i alla fall sitt tacktal med något i stil med ”Ta ur amalgamet ur munnen, det är farligt”….. ÖÖHH? Efter prisutdelning blev det såklart efterfest, det var fullt drag ända in i natten. Anna ville naturligtvis känna o klämma på så många kändisar som möjligt, medan jag satt och diskuterade det Skotska språket med Ukelelemannen, och grottforskning med Grottmannen, James Bond-mannen gled förbi ibland med två vackra damer vid sin sida. Efter ett tag fick jag syn på Anna Sjödin, ja just det, förra SSU-basen och GP’s kvinnliga motsvarighet. Hon satt lite för sig själv, såg mycket bättre ut i verkligheten än på de bilder man sett efter cirkusen på Crazy Horse, riktigt vacker faktiskt. Jag var beredd på det värsta men frågade om hon kunde tänka sig att umgås med en kapitalismens företrädare? Hon blev inte ens lite arg, bara skrattade och gav mig en kram. Så nu har man kramat AS…… Det var TV-kameror överallt så man vet ju aldrig om det fastnade någonstans…..Vem som vann tillställningen…..? Ja, det håller jag för mig själv. Tror jag kan få bättre odds om jag spelar på den personen då…..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå Ron!

De kanske börjar förstå att jag har lite rätt... Eller mycket...