onsdag, mars 14, 2007

Mustaschen gör det...

Oj, vilken stressig vecka det varit så här långt. Egentligen kan jag inte skylla på någon annan än mig själv. Undrar när jag ska lära mig att säga nej? Idag var jag bl.a. på ett mycket intressant frukostmöte. Det var Riksbankschef Stefan Ingves som berättade om hur Riksbanken jobbar och om deras prognoser för framtiden. Jag blev först lite förvånad när jag såg honom. På TV ser han ut att vara både längre och kraftigare än han var i verkligheten. Han var snarare rena motsatsen. Vad han också var, i jämförelse med de Riksbankschefer jag tidigare lyssnat till, så var han en mycket god pedagog och förklarade sambanden i ekonomins olika delar så vem som helst skull förstå. T.o.m. jag förstod. När jag efter frukosten stressade vidare till ett möte i Fjollträsk, slog det mig varför han framstod som både karismatisk och en god pedagog. Han har ju mustasch........

Inga kommentarer: