söndag, mars 18, 2007

Hundskit

Så har då sossarna fått sin MS. Om man ska tro tidningarna är det ett splittrat parti, där hälften tror på henne och den andra halvan inte. Tiden får väl utvisa om hon lyckas, men inte tycker jag hon har de kvalifikationer som krävs för att bli Statsminister, man får ju hoppas att fler än jag tycker så. Sverige får väl ändock anses ha ett ganska gott anseende i Europa och kanske även andra delar av världen. Jag tror inte hon skulle kunna leva upp till de kravs som ställs, kanske om hon varit 20 år yngre. Det är ju som bekant inte lätt att lära gamla hundar att sitta. Där lär jag ju inte bli motsagd, jag talar ju av erfarenhet eftersom jag är nästan lika gammal som MS.

Vi har Israelbesök, igår kväll var vi hos brorsan och käkade rökta räkor och talade om livet. Det är tufft att bo i Israel idag. Robert som kör både buss och ambulans går inte hemifrån utan att vara beväpnad, med tanke hur det varit de senaste åren kan man kanske förstå det, men med Svenska ögon känns det konstigt. Tänk att behöva leva under den pressen hela tiden. Hoppas saker o ting ordnar upp sig snart.

Före räkätandet var jag i Uppsala och hade en Whiskyprovning med Elitdomarförbundet. Alltid lika kul att prata Whisky, men det höll på att gå illa. Jag hade gett arrangörerna en lista på vilka sorter vi skulle ha med på provningen och vilka tillbehör som krävs. I fredags ringde de och hittade inte alla sorters Whisky, jag fick sitta vid datorn och via Systembolagets hemsida lotsa dem mellan de olika bolagen i Uppsala där jag såg att flaskorna fanns. Det gick till slut, så igår var jag mindre orolig när jag rullade mot Uppsala. Väl på plats kom jag inte in i lokalen vi skulle vara i, jag hade ändå en aning om att jag behövde vara där i tid eftersom ingen hade några erfarenheter av arrangemanget. Efter lite väntande kom jag i alla fall in, med en timme till godo började jag ställa upp mina presentationsgrejor och lägga ut provningsunderläggen, 55 st. Nu skulle krögaren komma med glas, eftersom jag tar ganska allvarligt på det hela vill jag gärna ha riktiga provglas, men när han kommer skramlande med gigantiska s.k. Tumlare höll jag på att bryta ihop. Fem tumlare framför var o en skulle ju bara det ta upp två sittplatser, dessutom hade vi behövt A5-ark att täcka glasen med, för att inte tala om hur snabbt aromerna skulle rymma ur glasen. Det slutade med fyra champagneglas och en liten Tumlare till var o en. Ett par minuter före utsatt start var vi dukade o klara…. PHUUU….

Jag, Ida och Ccilia har just varit ute på en skön söndagspromenad med hunden, skön o skön förresten, det blåste smådjävlar så det var kanske inte så skönt… egentligen. Men det var säkert värre för tjejerna på häst hundra meter framför oss, de satt ju högre upp. Hur som helst, barn är ganska roliga de har liksom ett mindre perspektiv på saker o ting. Medan jag gick och funderade på hur det ska gå om MS blir Statsminister, vad man kan göra för att få bort världssvälten och uppnå fred i världen…. Så säger plötsligt Ccilia; Pappa… mmmm. Du vet man måste ju ta upp hundbajset efter sig….. mmmmm. Men varför är den ingen som tar bort hästbajset….??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte Mona blir så värst långvarig som partiledare, bara en tidsfråga innan hon gör bort sig igen.

Anonym sa...

Haha, tidsfrågan gäller alldeles säkert inte Mona Sahlin. Det är snarare de mu styrande på regeringsplanet som har fått låna en period. Bombis!

Anonym sa...

För regeringen måste det ju bara vara bra med en så dålig ledare som MS måste bli för sossarna. Lycka till FR.
Men om GP var makt galen till 100%, så måste MS vara det till 200%, för om man inte dög som partiledare för 12 år sedan hur kan man då tacka ja som sista kandidat nu.

Anonym sa...

En sak säger jag det är att vilket parti som än kommer till makten kan inte göra det sämre än denna regering vi har nu. MS skulle inte kunna göra det sämre än dom här heller.