måndag, juni 11, 2007

AHA...

Idag kom det mer positiva kommentarer på bloggen. Det var ju kul!!! Det är alltid kul när man lyckas engagera folk, men extra kul när man får lite cred… En av kommentatörerna… Heter det så? Var en gammal flamma jag träffade senast för sådär en 30-35 år sedan… Men faktiskt har jag tänkt på henne varje gång jag kört förbi hennes föräldrahem. Hur har livet varit, Monica? Skriv o berätta.  Som svar på din fråga om Börje så har jag inte sett honom på många år, han hamnade tyvärr lite snett i livet, så våra vägar skildes.

Idag fick jag en riktig aha-upplevelse. På dagens Rotary-möte hade vi Sara Lynn Wiljebrand som föredragshållare. Hon blev ju årets nyföretagare förra året, och det var en ren fröjd att höra henne berätta om sitt företag och sina visioner. Speciellt att se hennes självsäkra framtoning var kul, tänk om fler människor hade den inställningen, då skulle många psykologer och terapeuter gå arbetslösa. Jag önskar henne all lycka till med sitt företag framöver. Fan… jag blev nästan sugen att köpa ett hus av henne…

Kan inte låta bli att kommentera den senaste opinionsmätningen. Tydligen finns det svenskar som börjar ta sitt förnuft till fånga och placerade V utanför riksdagen och dessutom på ett mycket påtagligt sätt visade MS att smekmånaden är över. Det är konstigt att det ska skilja så mycket mellan kommunal politik och politik på riksplanet. Jag var ju länge verksam i Fagersta som har en ren V-majoritet i kommunfullmäktige och måste säga att den kommunen fungerade jättebra, även för en småföretagare, men på riksplanet…. Suck… Undrar hur MS ska möta upp detta? FR och de andra gör ju inte så mycket för att underlätta företagande som de lovade, så det blir en intressant debatt framledes.

 

Inga kommentarer: