fredag, juni 01, 2007

Slutsatsen

Så var ytterliggare en arbetsvecka till ända. Kul att så många blev engagerade av min förrförra blogg, att sen somliga mindre vetande inte tycker att en Rolls Royce är det rätta för ett bröllop, det tar jag gladeligen. Kommentatören som skrev det verkade å andra sidan inte vara någon aspirant på Nobelpriset….

Hörde på radion att GP har erkänt arbetsmiljöbrott…och godtagit strafföreläggande. Det var kanske inte helt otippat, men det hade varit kul att se honom i en rättegång….  

Imorgon ska jag hålla en Whiskyprovning igen. Den här gången med ett gäng från Kolsva. Har haft ganska många provningar där, de verkar vara ganska kultiverade, trots rykten som säger annat…

Följetongen med min bil fortsätter, den stackars Land Rovern är sjuk igen. Den här gången är det fjädringen som inte mår bra. Det lyser en varningslampa, samt att det inte går att höja upp bilen som den ska. Trodde det var kompressorn som knasa, men när jag ringde doktorn och frågade, sa han att patienten låg i molekyler på golvet och kirurgen rev sig i huvudet… Stackars min bil….

Hemsk olycka igår, hoppas vägverket får tummen ur och bygger rondeller snart. Man har gjort det i Fagersta och där har trafiken blivit mycket lugnare. Jag har tyvärr sett alldeles för mycket galningar köra förbi utanför macken. De verkar tävla från ena trafikljuset till det andra, men de skiter fullständigt om trafikljus nummer två lyser rött. Höll själv på att bli överkörd för något år sedan, jag skulle köra ut från trafikljusen vid C-porten utanför Getrag, svänga höger och åka hemåt, men av ren reflex tittade jag till åt vänster, då kommer två galningar nedför viadukten och skiter fullständigt i att det är rött, de såg mig troligen inte…. Jag hade i alla fall tur, synd att inte den 23 årige killen hade samma tur. Fan… killen hade ju hela livet fram för sig.

I början av veckan kunde vi läsa om polisvåld under Köpingsfesten, som det framställdes i tidningar och på webben, verkar ju polisen vara allmänt farliga. Min uppfattning om polisen är väl snarare att de är tämligen beräknande och vet vad de gör. Jag läste igenom kommentarerna på Magazin24 och de flesta verkade utgå ifrån att polisen verkligen är de typer de framställdes som… Jag tycker nog att det är lite otäckt att folk inte är mer vidsynta än så. Hur kan man döma en yrkeskår, eller ens en enskild polisman genom att läsa pressens texter. Borde man inte låta rättssystemet ha sin gång, eller åtminstone höra bägge sidor, innan man drar några slutsatser..?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Man kunde gott och väl sänka hastigheten till 50 km/h på den aktuella vägsträckan eller plocka bort ett par filer.
Rondeller i all ära men kan ju inte ha såna var hundrade meter.

Anonym sa...

Tror inte det hjälper med 50 km/h. Problemet är de som inte har respekt för hastighetsbegränsningar, korsningar o.s.v. De kan ju alltid försöka ta en rondell i 150...

Anonym sa...

Någonting lär de ju iaf göra för det är ju hundratals skolbarn och ungdomar som dagligen passerar korsningen och tyvärr struntar många av dem i om det är rött eller grönt.
Btw hur gick det med bilen ni i Rotary skulle lotta ut?

Anonym sa...

Rotary-bilen vanns av en av våra medlemmar som genast skänkte tillbaka den... Istället fick vi sälja den. Den rullar i stan fortfarande.

Anonym sa...

Hehe om jag inte minns helt fel så blev det lite diskusioner om nepotism och att det blev en Rotarymedlem som fick bilen (även om den lämnades tillbaka) så bekräftar ju det folks misstankar.

Anonym sa...

Jo, det kändes lite b. Han hade dessutom bara köpt en lott. Det fanns somliga som köpt tiotals.... Men slutet gott, allting gott. Vi fick in ytterliggare fem tusen spänn. Nu till skolavslutningen kommer vi att dela ut 22 500.- till högstadieklassernas "Bästa kamrater". Det känns bra.

Anonym sa...

Hej Dan!?
Undrar lite om dina whiskeyprovningar?
Kan man boka privat?
Vad kostar det?
Hur många bör man vara?

Anonym sa...

Hej du anonyme Whiskyprovare. Jo, visst kan man boka en privat provning. Beroende på typ av provning kan man vara allt från 2 till hur många som helst. Detsamma gäller kostnaden. Hör av dig via telefon eller mail, du kan också läsa lite på www.tankfull.se

Elena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elena sa...

Hej

Va inne på http://www.mustascher.se/ =) Ingen dålig mustasch, kul med lite annorlunda stilar.. *hejar på*

Må Gott

Elena/Lokaldelen