söndag, juni 10, 2007

Ordet är fritt... eller?

Det har varit en stressig vecka, tänk att jag aldrig lär mig att säga nej när man ber mig om tjänster… Nu är det i alla fall söndag morgon och jag hoppas jag får vara lite ledig idag. Sitter och läser tidningarnas nätupplagor, det skrivs om att man borde införa ett tre-terminers system i svenska skolor med fler, men kortare lov. Kanske en god idé, men samtidigt har vi så kort tid av ljus här i norden att det nog behövs ett långt sommarlov… Ska bli intressant att följa debatten.

Under veckan har jag varit på ett antal avslutningar, dock inte mina egna barns, utan som representant för Rotary har jag och några Rotary-kollegor delat ut diplom och en premie till de elever i klasserna 7- 10 som varit goda föredömen och en ”God kamrat”. Själv var jag på Särskolans två avslutningar och på Scheeleskolans. Det har känts verkligt bra att få vara en del i detta som vi hoppas ska rendera i ett vänligare Köping. Alla ni som har några år kvar i skolan. Vi hoppas till nästa år få riktigt svårt att välja ut stipendiaten. För nu kommer ni väl alla vara ”Goda kamrater”, eller….?

Kommentarerna om att jag förbehåller mig rätten att tycka vad jag vill fortsätter att ramla in. Tycker faktiskt att det är kul att det kan engagera så många. Dessutom var det någon som tyckte Magazin skulle ta bort länken till siten, tjaaa.. det är ju upp till dem, men det är över 4500 unika ip-nummer som besöker bloggen via länken varje månad så helt ointressant verkar den ju inte vara. Någon annan tyckte att en blogg ska vara en dagbok om vad som händer. Njaaaa…. Vitsen med bloggar är väl snarare att det ger en möjlighet för vem som helst att tycka vad som helst. De mest besökta bloggarna är ju oftast de som skriver snaskiga saker… Dessutom är händelsen jag refererade till åtskilliga år gammal, så varför hetsa upp sig? Jag har ju aldrig påstått att jag inte uppskattar inre värden, bara att ytan i det här fallet lämnade en del övrigt att önska… Tänk om alla ni som skäller kunde använda den energin till att göra något gott för vår omgivning istället. Häromdagen var det ju dags för en misshandel igen, den här gången med basebollträn, och för någon vecka sedan var det rånförsök, där rånarna knuffade i kull en kompis till mig, på cykel, men tack o lov blev räddad av några bekanta som kom cyklandes längre bak. Det känns som om vi alla bör lägga en del av vår energi på att stävja detta. Det räcker liksom inte att bara ropa på polis, man måste också våga berätta vad man sett och vad man vet.

Kan konstatera att min blogg-kollega Notisören tagit sommarlov. Det var ju synd. Det har varit kul att läsa och se hans betraktelser över Köping.

Så har Köping hamnat på kartan igen, jag ber att få gratulera Dragan till platsen i CSKA Moskva, det är nog en häftig upplevelse att lira i en sån klubb.

2 kommentarer:

Patrick Eriksson sa...

Stå på dig Dan!!
Alltid med glädje och förhoppning som jag öppnar din sida för att läsa det senaste alstret.
Delar nästan alltid dina tankar om vad som är rätt och fel samt gillar det mesta av dina idéer.

Hoppas att det inte blir alltför långa uppehåll på dina inlägg nu under sommaren.

Ha en underbar sommar

Anonym sa...

Skulle ha skrivit en liten hälsning för länge sedan. Hörde när du var med på morronZoo. Men det där namnet känner jag igen tänkte jag när de presenterade dig. Javisst Danne är det ju!!!!! Kul att höra och numera läsa om hur du har det och hur livet blitt för dig. Bra verkar det som, LOL! Har du kontakt med Börje fortfarande? Ja det var tider det! Då var vi unga och galna! Kul att läsa att du och Carina fortfarande håller ihop. Var rädd om dig och de dina önskar Monica (Segelsberga)