onsdag, juni 20, 2007

Nu är det jobbigt

Jag har legat lite lågt med bloggandet efter min förra blogg, som jag trodde skulle dra till sig massor av kommentarer. Totalt sett har det bara kommit sju stycken varav sex håller med det som citerades och den sjunde hade en en mer politiskt korrekt uppfattning. Däremot har jag träffat en hel del bloggläsare IRL, och de har samtliga tyckt att det är en sund inställning att ta seden dit man kommer. Någon liknade det med att hemma kan man ju både fjärta och rapa vid middagsbordet, men det passar sig nog inte vid en Nobelmiddag.... Det är ju visserligen bara en bråkdel och knappt det, av alla människor som hört av sig, men nästan alla håller ju med i citatet. Så varför är våra politiker så undanfallande...? Fortsätt gärna kommentera, det är jättekul med synpunkter. Ska jag översätta texten till Svenska?
Har också fått en hel del kommentarer kring det som stod i Bärgslagsbladet idag. Det är ju kul att så många supportar mina nya idéer även om tidningen inte skrev det jag berättade, själv reagerade jag mest på att artikelförfattaren inte kan stava till Whisky... Nu vet jag vem som ska få en speciell inbjudan till en provning. Välkommen Ulf...! Men jodå, macken är till salu och nybýgget är på G, hoppas bara att jag kan fasa ihop försäljningen med inflyttningen. Det har varit lite rörigt senaste dagarna eftersom vi redan flyttat uthyrningen till området, alla kunder vet inte om det ännu, och själva har vi ännu inte fått in rutinerna i ryggmärgen, inte blir det bättre av att två i personalen har semester och en är sjuk. Sedan i torsdags förra veckan har jag jobbat 85 timmar, då är inte gräsklippning och annat därhemma medräknat, PUST...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Ja tack, kan vi få den på svenska, det kommer nog flera kommentarer då.

Babblan sa...

Kan kanske vara intressant att veta att texten (eller rättare sagt en del av texten) föreligger i flera nationellt anpassade versioner:

http://www.breakthechain.org/exclusives/beamerican.html

Anonym sa...

Men är väl ingen som dricker den där skotska smörjan.
Det svenska folket behöver Bourbon Whiskey.

Anonym sa...

Jodå, det finns jättefin Bourbon, men den Skotska Whiskyn har en historia som ingen annan kan mäta sig med. Tycker jag i alla fall.