lördag, maj 26, 2007

Fulingar

Det var förskräckligt vilket liv det blev om min blogg igår. Hur det än är så sitter alltid skönheten i betraktarens ögon. Jag har aldrig påstått att jag skulle vara särskilt vacker, och jag kan garantera att de flesta av er som skrivit kommentarer, någon gång har kommenterat en annan persons utseende. Om jag tycker någon är ful eller snygg, är helt upp till mitt ideal. Det är inget konstigare än att jag tycker om Surströmming, medan andra rycker det smakar skit. Det ligger alltså helt i den personens ideal. Ruggugglan i baksätet var trevlig på alla sätt o vis, men såg ut som ... Som svar på Lindas inlägg kan jag säga att jag inte gjort narr av någon, det är väl ingen som vet vem som åsyftas, eller om historien överhuvudtaget är sann.... Jag förstår faktiskt inte varför jag inte skulle kunna skriva detta. Jag kan garantera alla som är oroliga, att det brudparet fick precis samma goda service som alla andra. Jag ser dagligen hur folk gör skillnad på folk och folk. Men det kan jag lova att jag inte gör, skulle inte falla mig in att döma en människa innan jag vet vem de är. Därmed inte sagt att man inte kan vara ful eller vacker. Det är ju ganska underordnat, åtminstone i min värld. Någon tyckte att jag med judiskt påbrå skulle vara mer tolerant än andra. Varför det? Jag är ju jag, det har väl inte med religion att göra? Att ha Den inställningen är väl snarare en inskränkthet där man tycker att folk borde vara på ett visst sätt. En gång för alla, jag tycker om och respekterar alla människor som förtjänar det oavsett hudfärg eller religion eller något annat. Men jag förbehåller mig rätten att tycka att någon eller något är fult eller vackert. Likväl som jag förbehåller mig rätten att inte respektera de människor som gör mig eller andra illa.

Gårdagens whiskyprovning var mycket trevlig, tack Staffan och Tage. Efter att vi provat och diskuterat fyra sorter blev det andra diskussioner bl.a. politik. Det visade sig att PM hade vissa böjelser åt sossehållet.. hmmm. Dessutom såg han inget konstigt i att LD hade ljugit om sina förehavandet vid tsunamikatastrofen. Det var en ganska intressant diskussion, jag hävdar bestämt att en kille i hans ställning inte ska sitta i Konstitutionsutskottet och ljuga medan PM tyckte att det var en bagatell i sammanhanget eftersom det knappast hade någon betydelse för katastrofen som sådan… Må så vara, men det är fult att ljuga, det har jag i alla fall försökt lära mina  barn.

Så där ja, då var dagens uppdrag slutfört. Idag var det ett riktigt klassikt vackert brudpar. Lycka till, Karin och Johan. Vigseln var i Axbergs kyrka utanför Örebro, medan jag står och vaktar bilen ser jag bland alla gäster Marika Lagertkrantz! Hon hade varit där och spelat och sjungit, när hon skulle gå gick hon förbi mig och kommenterade mig med, OJ, vilken mustasch! Eller vad det kallas… Ööhh? Nåja, efter att ha fått brudparet i bilen åkte vi en vända för att sedan återvända till kyrkan och fotografering, det slutade med att jag fick putsa brudgummens skor och hjälpa honom sätta flugan på plats, bruden hade bättre koll och behövde ingen skoputs, inte hade hon fluga till klänningen heller… Sedan bar det av till Ånnaboda och kvällens fest. Det hela kunde inte ha slutat på bättre sätt. Jag fick en kram av bruden….

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Som svar på Lindas inlägg kan jag säga att jag inte gjort narr av någon, det är väl ingen som vet vem som åsyftas, eller om historien överhuvudtaget är sann...."

Hur vet du det?
Magazin24 som dagligen läses av 1000-tals köpingsbor länkar ju till din blogg så varför skulle inte någon kunna känna igen sig.
Hm brukar du ljuga i din blogg?
Jaha så då vore det helt ok om jag avslöjade detaljer om din dotter inne på tex "Lunarstorm" eller någon liknande community sålänge som jag inte avslöjar hennes identitet?

Anonym sa...

Hej Linda. Tror du att jag bara varit på Mälartorget en gång i mitt liv? Angående min dotter, det kan ju inte ha någon betydelse. Beror väl i och för sig på vilken dotter? En är ju vuxen och får stå för sitt liv. De andra är ju föräldrarnas ansvar så vet du något vore det ju bra om det kom till vår kännedom. Direkt eller indirekt spelar kanske inte någon roll. Ljuger i bloggen? Nja, när proffsen skriver brukar det kallas konstnärlig frihet, att skarva och krydda en berättelse.

Anonym sa...

Fyfan vilket tänkande: "Om jag tycker någon är ful eller snygg, är helt upp till mitt ideal. Det är inget konstigare än att jag tycker om Surströmming, medan andra rycker det smakar skit. Det ligger alltså helt i den personens ideal." Skillnaden käre Dan är att människor har känslor som man bör ta hänsyn till.
Jag själv hade en vän i skolan som blev kallad ful i stort sätt varje dag i skolan och den personen valde att ta sitt liv just pga att detta skadade hans självkänsla så mycket att han inte tyckte det var värt att leva längre. Om du nu ska skriva en blogg som ofta brukar vara som en slags dagbok där man reflekterar över händelser och skeenden i sitt liv, så förväntar man sig ju att det är verkliga saker som det skrivs om! Nej fyfan va du har sjunkit i mångas ögon nu. Magazin: Ta bort denna blogg från er sida och ta in någon som visar lite större hänsyn mot andra människor istället och därmed kan vara en bättre förebild för alla som läser bloggen!

Anonym sa...

Skulle vilja säga att mycket av skönheten sitter på insidan och sånna som dömer andra snabbt av det dom ser . Krymper nog mycket i folks ögon, som sagt om någon av de två som gifte sig läser lär dom nog bli mindre glada....
Säger minst sagt nej till att hänga ut folk på nätet sådär...