fredag, maj 25, 2007

Pingst=Bröllopstider

Så var det fredag igen…. Skönt! Visserligen ska jag jobba en stund i morgon men det är kuljobb, jag ska skjutsa ett brudpar från kyrkan och till festen.  Sånt är alltid skoj. Glada, förväntansfulla, nervösa o.s.v. människor som dessutom är på festhumör, för att inte tala om hur vackra de brukar vara. Men ibland kan det slå fel. För några år sedan körde jag ett par från deras hem, till en hembygdsgård någonstans i Tjottahejti, jag blev först lite fundersam när jag skulle hämta upp på Mälartorget, som väl inte brukar bebos av de som åker Rolls Royce. Hur som helst kommer det ett par i yngre medelålder där bruden i fråga var klädd i någon slags hembygdsdräkt och brudgummen i en för stor, troligen ärvd, kostym. Bruden var dessutom lättare att hoppa över, än gå runt….. Nåväl, jag la på stora flinet och släppte in dem i bilen, jag tittade inte så noga på dem annat än på kläderna. När de satt sig tillrätta och jag tagit plats bakom ratten, lagt i driven så tittar jag till i backspegeln. Då får jag se bruden rätt in i ansiktet och det är tur det är engelsk kvalitet i backspegeln, för annars hade den spruckit… Så ful var hon…..

I kväll är jag bjuden på Whiskyprovning. Ska bli kul. Hoppas man får bli riktigt glatt överraskad.

 

17 kommentarer:

Anonym sa...

Fy!!
Det där var riktigt lågt Dan. :-(

Anonym sa...

Tänkte nästan be dig om skjuts OM jag nångång får chansen att bli gift.... Men då skulle nog din backspegel spricka.

Anonym sa...

Den var sällsynt dålig. Druckit för mycket whisky?

Anonym sa...

Varför tycker somliga att den var dålig? Av alla brudpar jag skjutsat har det ena varit vackrare än det andra. Men det här paret slog alla rekord. Bruden såg ut som en blandning av den där blobben i Star Wars-filmerna och en groda. Medan brudgummen såg mest skräckslagen ut. Varför försköna och ljuga?

Anonym sa...

Stadga nummer två i Mustaschklubben:
För att erhålla medlemskap krävs att man är gentleman.

Vet väl inte om det är särskilt Gentlemannamässigt att göra narr av folk?

Anonym sa...

Fy fan Dan!
Kasta inte sten när du sitter i ett glashus. Har du tittat dig själv i spegeln på länge?? Vad vill du ha sagt med den här lilla historien egentligen? Människor kan väl inte rå för hur dom ser ut, eller du kanske inte tycker man ska få visa sig ute om man ser ut på ett visst sätt. Som sagt: vem är du att döma? Det här var lågt lågt....

Anonym sa...

Inte ska man väl försköna och ljuga, men för det behöver man väl inte skriva ut allt på bloggen heller?

Man tycker ju att med ditt judiska påbrå som borde Du om någon lärt sig det här med tolerans gentmot andra människor, eller?

Avslutar med att säga följande: Har man inget snällt att säga ska man inte säga någonting alls!

Anonym sa...

Jag tycker att Dan får skriva vad han vill i sin blogg, det är ju inte förbjudet att tycka folk ser ut på vis sätt.
Varför ska man bara skriva "snälla saker" hela tiden?
En del har svårt att höra/läsa sanningen.

Anonym sa...

Härligt!

Detta var kul läsning! Mera sånt vore himlans trevligt.

Anonym sa...

Det är inte alla som kan sälja svart och skattesmita så man kan bo på jägaråsen. En del betalar skatt och då räcker inte pengarn mer en till en lägenhet på Mällartorge

Anonym sa...

Du anonym som skrev om att sälja svart. Heter du möjligen Jante i förnamn?

Anonym sa...

Tänkte anlita dig att köra oss på vårat bröllop, men icke sa nicke.
Ska de som bor på Mälartorget åka traktor till/från bröllopet eller?

Anonym sa...

Till den blivande bruden. Om du vill åka traktor eller Rolls Royce, är upp till dig. Sen spelar det inte så stor roll var man bor. Jag har kört folk från både slott o koja, även om det mest har varit slott. F.ö. är jag fullbokad den här sommaren, men hör av dig om du vill ha tips på andra fina bilar.

Anonym sa...

Vill man åka flott till sitt bröllop så finns det ju bättre grejer att boka än Dan och hans gamla skitiga RR.
www.exclusiveautorentals.nu/

Anonym sa...

Nja, visserligen är min Rolls gammal, men det hör ju liksom till saken. men den är definitivt inte skitig. Intressant nog rekommenderar www.exclusiveautorentals.nu/ också Rolls Royce till bröllop. Kolla gärna in deras systersida www.bfm.nu, klicka på Västmanland och en hel del fina bilar dyker upp.

Anonym sa...

Så jävla trist att du göder detta utseendefixerade samhälle med ännu mera skit om hur jävla ful någon är. Tycker det är för jävligt av dig som annar verkar vara en reko person.
Såna kommentarer hör hemma i sandlådan anser jag.
Alla dessa ungdomar och barn som får lära sig att det är "bättre" att vara snygg än ful får en jävla press på sig att se så bra ut som möjligt, och dom som i samhällets ögon inte ser lika bra ut mår ofta mycket dåligt pga detta ideal som råder idag.
Varför inte lägga mera fokus på inre kvaliteter än att "kasta skit" på några du inte ens känner.
Det kanske inte känns så jävla roligt för dom som nyss gift sig att läsa din blogg och få se vad den "trevlige" chaffören egentligen satt och tänkte på! Lågt, lägre än Glocalnet tycker jag. Fyfan!

Anonym sa...

Man ska nog inte säga att man haft fula kunder i bilen om man vill ha fler kunder i bilen..