torsdag, maj 17, 2007

När föds den siste....

Träffade en gammal god vän idag, han uppmanade mig att gå hem och blogga… Nu har jag gjort det. Hej, Erik.

När ska det ta slut på dårar..? Aldrig, antagligen. Det är ju ett känt faktum att den sista dåren aldrig blir född…. För ett par veckor sedan hyrde Anna ut en bil till en kille som normalt sett är välkänd och skötsam, efter någon dryg vecka börjar vi sakna bilen och göra lite efterforskningar. Jag fick tag på hans tjej som var övertygad om de inte hade någon hyrbil…? Ytterliggare efterforskningar visade att han minsann inte är så skötsam längre, går på diverse droger o.s.v. Jag anmälde det hela till polisen, och höll tummarna för att de skulle hitta den. Under tiden hyr Maria ut en bil till en tjej som hade ett register hos både polis och kronofogde så om man skrev ut det skulle man kunna tapetsera en större tvåa…Han som körde hade inte ens körkort, men lyckade ändå lura Maria att han hade det… Jaha…. Kul två bilar på villovägar. Bil nummer två kommer ganska snabbt tillrätta för polisen uppmärksammar vilka som åker i den och larmar oss. Stoppar den och får efter mycket om och men nycklarna av föraren, som säger sig ha tappat dem… Anna o Peter åker över till Västerås och hämtar den, full med blodiga kanyler och liknande, men tom på bensin, reservhjul, verktyg, mattor m.m. Nåväl bilen var i alla fall tillbaka. Under tiden kör jag med telefonterror mot killen med bil ett. Äntligen får jag tag på honom… nä jag har tappat bort bilen…. VA?! Eller i alla fall nycklarna, och någon har tagit bilen. Johodu, tror du på jultomten också? Nåja, tipsar polisen om detta, utan någon större reaktion. Efter ytterliggare någon dag ringer han tillbaka och vet plötsligt var bilen finns…. Men inte nycklarna…. Bilen skulle finnas i Bjurhovda Centrum i Västerås. Morgan o Tommy åker över med reservnyckeln och mycket riktigt hittar de bilen. Polisen kommer och lyser av bilen, kollar igenom den och hittar…. Grejer som saknades i den försvunna bil nummer två… Det är uppenbarligen en liten värld… Igår var det dags igen. En kund ringde och ville hyra bil och släp i ett och ett halvt dygn. Hon rabblade upp organisationsnummer, adress o.s.v. som ett rinnande vatten, jag gjorde en kreditkoll och allt såg bra ut. Men när Maria lite senare lämnade ut bilen blev hon lite fundersam, kom till mig och sa att det inte kändes bra. Jag kollade då den som hämtat ut bilen, det visade sig att hennes register säkert skulle räcka till att tapetsera en mindre trea. Hon hade heller ingenting med företaget som hyrde att göra. Så var cirkusen igång igen. De hade inte hunnit mer än 20 minuter iväg när jag ringde och efterlyste bilen. Så min förhoppning var ett det snart skulle lösa sig, men ingenting på hela dagen. I morse däremot så ringde polisen och berättade att de hittat bilen på Malmgatan, var annars, i Köping. Fick med mig sonen och åkte dit. Polisen stod och vaktade när vi kom och berättade att de tyckte det var lika bra att vänta, ut i fall att jag skulle springa på pojkvännen i sammanhanget som tydligen inte skulle vara så kul att ha att göra med. Bilen var tom på soppa och skitig, men annars var det ingen skada skedd. Men vi saknar förstås en nyckel. Som sagt. När föds den sista dåren?

5 kommentarer:

Anonym sa...

en vis man sa: det föds en ny idiot varje minut..../ K

Anonym sa...

hej när fan ska folk kunna lära sig att skilja på ditt o mitt???? man blir bara förbannad

Anonym sa...

Ja, visst är det konstigt. Känns på något vis som om det finns en parell värld. Full av drogmissbrikare och andra.

Anonym sa...

Hur saneras bilarna efter sådana äventyr, jag menar kan man hyra dina bilar utan att smittas av både hiv och gulsot?

Anonym sa...

Nja, bilarna tvättas, städas och ozonbehandlas, om det luktar konstigt. Men jag tvivlar på att något smittar via bilklädslen.