torsdag, maj 03, 2007

Welcome

Så var man i Skottland igen. Jag förstår inte de som säger att Skottland är grått o regnigt? Som vanligt var det ett underbart väder. 19 grader och strålande sol. Dagen började inte så bra, det var extrema köer på Arlanda, men tack vare att min moster o morbror är lite taffliga lyckades vi få gå före till både incheckning och säkerhetskontroll, inte så dumt. Jag hann inte med någon frukost, så jag såg fram emot kaffe o en macka. Väl inne på terminalen visade det sig att flyget gick från gate F65, hur långt bort som helst, med två gamlingar som inte är några sprinters och bara 50 minuter till flyget ska gå, började kaffet kännas lika ouppnåeligt som en miljonvinst. Men på väg till gaten passerade vi ett fik, jag fick mitt kaffe o macka. Petade i mig i farten, bara för att upptäcka att flyget var en timme försenat. Hmph..! Till slut var vi framme, fick vår hyrbil och rullade mot norr. Efter en stund började magarna kurra och i Dumfernline hittade vi en sån där härlig inpyrd pub och fick oss en flottig publunch. Nästa stopp blev Glenturret Destillery och The Famous Grouse Experience, jag som vart där förr tog det lugnt men moster o morbror var impade. Vi rullade vidare via underbart vackra vägar till Pitlochry och vårt hotell. Väl på plats tog de äldre sängen i besittning... Medan jag o kusinen gick till puben. Efter några timmar var det dags för middag, morbror Allan beställde Fresh east coast Haddock någonting och vi andra Kalkonbröst någonting. När maten kom började de med fisken, jag visade vem som skulle ha den, men han såg lite frågande ut. När kyparen gått sa han att han inte beställt fisk. Men, sa vi andra, beställde du inte Haddock? Jo... Det är inte lätt med språket alla gånger... Imorgon ska jag visa dem Edradour Destillery och Balmoral castle.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Danne, Peter K här,

Låter fantastiskt att få göra en sån här resa med sina kära.
En fråga är detta "skitdyrt" eller uppnårligt, vad låg din budget på per person?.
Ha de gött
PeterKK.

Anonym sa...

Hej Peter, beroende på boende så kostar en sån här tripp mellan 4 och 7 000.-