fredag, maj 04, 2007

Handikapp

Det kanske är jobbigt ibland, med ett handikapp. Men de senaste dagarna har det bara varit till fördel, i alla fall för oss utan. Som jag skrev igår fick vi ju speciella fördelar på Arlanda, och idag har det fortsatt på samma väg. Vi började med att åka till Edradour destillery, eftersom jag ville visa dem ett destilleri från insidan. Väl där blev vi extra omhändertagna p.g.a att andra går så mycket fortare, så det blev en egen visning, bara för oss inkl. en wee dram. Dessutom fick jag se Signatorys planerade nybyggnad på området. Kanske man skulle ta efter. Bygga för whisky istället för tvätt? Sedan drog vi vidare till Balmoral Castle, jag gissade att min moster skulle gilla att vara på kunglig mark. Självklart var det bara att vifta med handikappkortet, och vips var vi inne på området och fick köra fram ända till slottet. Alltså ett litet tips till er som ska ut på resa, ta med en släkting med ett lagom handikapp...

1 kommentar:

C.Pongtratik sa...

Tjena Dan vem kör,ideerna verkar komma från en klarsynt,klart att en tvätt e dumt när man har en källåder på tomten(en bit ner ca 5-8 meter) eget vatten ända från Grängesberg??? "Galtmalt" vore ju nåt att köpa årskort till,kör hårt vi stöttar dig till 100 med det projektet mvh Sven