onsdag, maj 02, 2007

Skottland nästa

Äntligen, dags att åka till Skottland igen. Den här gången med min moster och morbror. Hoppas det ska gå bra, Det kliar liksom i Whiskytarmen eftersom det råkar vara Speyside Whisky Festival denna helg. Undrar hur jag ska göra för att lura med dem dit? Eller ska jag släppa av dem på Balmoral Castle, som de säkert vill se, och ljuga ihop något om att jag måste åka ett ärende, så kan jag smita dit. De tröttnar säkert på att vänta och tar en taxi tillbaka..... Eller...? Nåja, det löser sog säkert.
I måndags var jag och snackade Mustascher och välgörenhet i Rix Morronzoo, det var en kul och annorlunda upplevelse. All MTG-radio satt på samma ställe, i mitten var en stor redaktion med dator på dator på dator o.s.v. Runt alltihop var det olika studios varifrån det sändes på olika kanaler, alla kanaler utom RixFM hade studios i storlek med en större grderob, RixFM's studio var väl i storlek med en större klädkammare. Där satt vi så fyra stycken runt ett bord som var belamrat med elektronik, jag satt mellan Titti och Gert och hade Roger mitt emot, men honom såg jag knappt för alla apparater. En lite speciell arbetsplats får man nog säga. Det var också lite lattjo att deras röster irl inte lät som vi är vana att höra dem på radio, möjligen att Gert Fylking var sig lik. Ni som hörde kanske tyckte att min röst också lät annorlunda. Man kaske samplas på något vis? Jag lämnade i alla fall en fräckis till Gert att dra på fredag, eftersom jag är på "studieresa" kan jag inte höra den, men någon bloggläsare kanske har stora öron och kan tala om ifall han drog den.

3 kommentarer:

MrPumpernickel sa...

På tal om mustascher, jag läste på RixFMs sida att du inte använder det vanligt förekommande Ungerska mustaschvaxet utan ett Engelskt som du importerar själv. Får man fråga vad det vaxet heter och vad det har för fördelar över det Ungerska? Söker mig själv någon form av bra vax så det är alltid bra att höra lite skilda åsikter. :)

Anonym sa...

Mr Pumpernickel, I've lokked att your site... Skämt å sido det ser ut som om du skulle kunna trimma till en bra mustasch. Vaxet jag använder heter Clubman, fördelen med det är att det är lite "klistrigare" d.v.s håller ihop mustaschen bättre.

MrPumpernickel sa...

Tackar tackar, det är precis det jag varit ute efter. Det vax jag använt tidigare (kommer inte ihåg namnet på det, kommer i små stift i alla fall) är totalt värdelöst. Håller inte och "klibbar" inte ihop håren nog bra. Tror nog att det dröjer ett bra tag innan jag kommer upp i din klass med mustasch dock :)