fredag, maj 11, 2007

GP igen

Det rör sig i politiken… eller så.. Nu har GP varit på löpsedlarna igen. Den här gången för att han skaffat sig ett civilt jobb med bl.a. moderaterna som uppdragsgivare. Rätt lattjo, att en kille som han går raka vägen till att bli konsult åt, förmodar jag, i första hand näringslivet…. Knappast vad MS och gänget hade hoppats, skulle jag tro. Blir ju svårare med trovärdigheten för dem. Å andra sidan hörde jag att deras traditionella väljare i stor utsträckning hade röstat på SD… Jo som sagt, det är inte lätt med trovärdigheten. Arbetsmarknadsminister SOL hade det också hett om öronen, han är visst med i någon herrklubb, samtidigt som han propagerar för jämställdhet. Vad är det för trams…? Det är väl ingen som bråkar med kvinnor, som är med i kvinnliga nätverk dit vi gubbar inte är välkomna. Själv är jag medlem i Svenska Mustachklubben, inte lätt för en kvinna att bli fullvärdig medlem där inte, i och för sig hindrar vi ingen att försöka….

Nu har man snart gjort en vecka i grottekvarnen sen senaste Skottlandsresan, jag längtar redan tillbaka. Undrar om man ska slå till på den där MC-uthyrningsfirman som är till salu?

Imorgon smäller det! Då är det Pre Summer Meet med tillhörande cruising runt i stan. Hoppas det blir lika lyckat som vanligt. En riktig folkfest i ordets rätta bemärkelse. I år är tyvärr Köping Cruisers ensamma arrangörer, hoppas de mäktar med. Det är ju en ganska stor apparat att hålla koll på. Själv har jag som vanligt bidragit med lite priser och godis till barn och vinnare i de olika klasserna, alltid lika kul att dela ut priserna. En nyhet för i år är att jag ska få en pärm att ha prislistan med motiveringar och allt i. Förra året var lätt kaotiskt när vinden drog iväg med mitt lösbladssystem. Tekniken går framåt…. Baksidan av det hela är om ”svansen” spårar ur, det brukar ta åtskilliga timmar att städa gården, så jag hoppas de är skötsamma i år….. Hoppas att få se många glada bloggläsarleenden som möjligt imorgon. Kl.14 på Hökartorget är det prisutdelning.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jävla Ockerpriser du har Dan!! Nog för att de flesta förstår att det kostar lite extra om man har öppet dygnet runt. Men att pröjsa över 600 spänn för att köpa ett par flak folköl till efterfesten är ju bara löjligt.
Nu åkte vi till Västerås och handlade och trots bensinkostnaden så blev det billigare.
Vill ni företagare i Köping ha några kunder eller?
Häls /Janne.

Anonym sa...

Det sägs ju att det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna. Det är många Västeråsare som kommer till oss och köper sin tobak.

foppa sa...

ja du Dan!!! de enda du verkar tänka på e pengar de e ju tragiskt!! Ta hand om dina annställda och tänk på dom!! istället hänger du ut dom!!!! vakna..... de var bättre när g jobbade där??? ha ha ha

Anonym sa...

Då tankade vi gratis!!!

Anonym sa...

Ja och hyrde bilar grtis me!!! de var tider de !!½!! Tack Dan