lördag, juni 21, 2008

Kändistätt...

Någon som minns Djurkvinnan som var med i 100 Höjdare?
Idag satt jag i favoritfåtöljen och softade en stund efter maten, då ringde telefonen, det var Assistanskåren som ringde och behövde en hyrbil. Men inte vilken bil som helst, det var tvunget att vara en som kunde frakta djur...Eehh, jaha? Går det med en Djurtransportkärra? Jodå, det gick bra. Åkte in till jobbet och mötte upp, då visade det sig vara Bodils Minicirkus, känd från TV, med sin kulrameräknade gås. Det slog mig att vi båda varit med i 100 Höjdare, och av någon anledning kom jag att tänka på Cornelis Wreesvijks text "Här samlas de psykiskt fördärvade", men vi kom bra

överens. Jag plockade ihop bil och släp som var lagligt och hon plockade fram pengar att betala med. På frågan om hon betalade med pappers- eller plast pengar, fick jag veta att kontokort var inget för henne. Men hon hade en plastburk med pengar i..... Snäll som jag är erbjöd jag mig att koppla ihop bil o släp och hjälpa henne lasta över. Under tiden hade Jonas backat in bärgaren bland hyrbilarna.
Jag trodde inte det var sant, man när vi öppnade dörrarna på hennes lätt bedagade gamla VW LT31 så kryllade det av diverse djur. Jag tror det var tre vuxna hundar, minst tre valpar, en himla många katter, En liten och en ännu mindre gris, höns, en
gås och diverse annat, för att inte tala om alla burar, alla halm, all djurmat och hennes eget bohag.
Bara att börja bubba över till släpet, hundarna var ju lätthanterliga, men den större grisen hade vissa synpunkter på att flyttas runt, så den fick gå fritt....! För att inte tala om Gåsen, den tyckte inte om att flyttas och förde ett herrans liv, det var sånär att den smet ut ur buren dessutom. Efter mycket bärande och funderande på hur vi skulle ställa burarna för att inte djuren skulle fara illa var släpet i princip fullt. Vissa burar stod inklämda under och innanför de andra, jag undrar hur de stackars djuren hade det? Får man frakta djur hur som helst? Det tror inte jag!
För de av er som inte minns Djurkvinnan kan jag tipsa om www.youtube.com/watch?v=ybCoHYiZw0M&feature=PlayList&p=
1CDDA2A4E6DBA757&index=3

där kan man se ett klipp på damen i fråga. Så idag var det kändistätt på jobbet Mustaschmannen och Djurkvinnan..... Vilket par!!!???

Inga kommentarer: