måndag, juni 02, 2008

Murpys lag....

Det är lagen om alltings jävlighet som styr mitt liv just nu. Jag bloggade tidigare om att min hyresgäst i Fagersta hade försatt sig själv i konkurs, efter att han blev nekad lån till att köpa fastigheten, pengar jag behövde för att sparka igång mitt bygge. Under tiden konkursförvaltaren drivit verksamheten har jag jagat nya köpare hej vilt, idag var det ytterliggare en som inte fick låna pengar, och dessutom kör konkursförvaltaren bara verksamheten t.o.m. fredag kl.18. Så fr.o.m. nu planerar jag för att själv driva verksamheten från lördag. Så här långt har jag och OKQ8 varit överens om att vi ska göra om anläggningen till en Tanka, Volvohandelns bensinkoncept, men det är ju en hel del problem att lösa innan vi är där och jag trodde i min enfald att vi skulle kunna köra det som någon slags hybridautomat under tiden, det var ju ändå bara fråga om veckor kanske någon dryg månad. Men idag fick jag bakvägen höra att man från OKQ8’s sida inte tänker lyfta fingret för att förenkla detta, utan när konkursförvaltaren släpper verksamheten får drivmedelsförsäljningen vara, det är ju ett konstigt sätt att se på deras största försäljningsställe i Fagersta???

Det innebär också att jag måste skaffa ett kassaregister och korthanteringsapparat, normalt sett inget problem, men när det är leveranstid på ett par veckor, då blir det jobbigt. Dessutom har jag ingen personal, eftersom den gamla är nöjd med den statliga lönegarantin. Säkert skönt att vara ledig över sommaren med full betalning…… Jag anställde två stycken idag, men behöver fler, dessutom måste de läras upp och jag har inte den tid det tar…… Sen har jag ju problemet med att få fart på byggprojektet, som känns som det viktigaste just nu, men utan de sista två miljonerna, de som sitter i fastigheten, blir det inte lätt.

Någon som vill köpa 9000 kvm Fagersta med bästa trafikläge? Eller möjligen låna ut en slant…….

Inga kommentarer: