lördag, juni 28, 2008

Sjukling

Det börjar dra ihop sig till avresa... Jag har alltid sett till att rensa mitt skrivbord, det sista jag gör före en semester, vet att det ändå kommer att vara fullt när jag kommer tillbaka.... Åkte till jobbet vid 6-snåret, var tvungen att tvätta in en husbil innan jag kunde ge mig på skrivbordshögarna. Medan jag satt och rev mig i flinten över alla siffror på pappren, ringer telefonen, det är Andreas på Assistanskåren som behöver hyrbil åt en kund. De kommer, och kunden åker vidare i sin hyrbil. Jag fortsätter klia mig i flinten (krafs, krafs) och bekymra mig över hur jag ska betala alla räkningar..... Nu ringer telefonen igen, samma Andreas som behöver en bil, men den här gången är det skarpt läge, det är en Land Rover han har på flaket.... En stund senare dyker de upp, det visar sig vara en Finsk diplomatregistrerad LR Defender, som i sin tur körs av en Islänning, och sen var det Andreas o jag, snacka om nordiskt samarbete..... Det visar sig vara Islands Ambassadör i Finland, och enligt honom hade bilen gått sönder..... Det var inte lätt att förklara för den killen att en Land Rover aldrig går sönder, den är bara mer eller mindre sjuk.......

Inga kommentarer: