fredag, december 21, 2007

Funderingar...

Det har varit lite si och så med bloggandet på sista tiden, det har dessutom varit lite si och så med att få tiden att räcka till. Det är inte lätt när man aldrig lärt sig innebörden av att säga nej, eller att ens uttala ordet. Men jag ska inte klaga, det är kul att hjälpa till, oavsett vad det är. Men ibland blir man besviken, häromdagen kom en representant för en av stadens välgörenhetsorganisationer in, jag brukar sponsra dem med lastbil när de har mycket. Tycker att jag kan dra mitt strå till stacken på det viset. Han undrade om en drivmedelsfaktura och hyran kring den. Det visade sig efter lite utredande att en kvinna som jobbat åt dem tidigare lurat mig att hon fortfarande gjorde det, och hade fått låna bilar åtskilliga gånger för egen vinnings skull. Hur lågt kan man sjunka egentligen? Tror Glocalnet funnit sin överman....

En annan tidstjuv har varit skogen, vi eldar ju med ved, och när man får några träd fritt måste de ju tas om hand, men nu var det nog en 15 kbm, det tar sin rundliga tid. Speciellt när man har mustaschen sittande i dragkedjan...

Jag såg i dagens Bbl/AT att ND ska stämma Ullvigymnasiet för att de inte får sprida sina idéer. Det är onekligen en svår fråga.... Hur illa jag än tycker om deras nazistiska idéer så är det väl ändå ett pris vi måste betala för att leva i en demokrati... Samtidigt ska väl skolan skydda eleverna från att råka illa ut. Lite grann som att välja mellan pest eller kolera. Men en tänkbar lösning vore väl att bjuda in alla partier till en debatt på skolan. Jag skulle älska att vara moderator..... Torgny, mitt telefonnummer står i matrikeln...

Nu ska det bli skönt med lite långhelgsledighet, det blir säkert några repor till jobbet ändå, men korta. Det är ju annars en av fördelarna med att vara sin egen, man får komma först och gå hem sist....

Det är ju snart nytt år med allt vad det innebär, bland annat innebär det att drivmedelskatterna höjs. Hur verklighetsfrämmande kan politikerna vara? Sverige består väl för jösse namn av 90%, eller nåt, glesbygd utan möjlighet att ta sig fram utan bil. Nu har ju också debatten kommit igång om Etanolens verkliga miljöpåverkan. Nej hur man än vänder sig har man arslet bak. Det vore väl bättre med en jättesatsning på forskning, tänk om Sverige kunde bli världsledande på verkligt rena motorer, tänk om svenska forskare kunde utveckla bränslecellen till något som skulle kunna bli ekonomiskt försvarbart att stoppa i var mans bil. Då skulle jag stå ut med höga priser på fossila bränslen, de få mil mina entuiastbilar rullar kan jag offra några spänn på. Ta den bollen FR...

Inga kommentarer: