onsdag, december 26, 2007

Ännu en idiot....

Julen ska väl vara en lycklig tid... Förhoppningsvis var det nog det för de flesta. Men så händer det otäcka saker, som på Vretlundavägen. Då kan i alla fall inte jag tycka att julen var så lycklig. Jag vet inte vilka de drabbade är men jag har som barn och´även senare haft några av mina bästa vänner boende på området. Måste säga att det är otäckt när det kommer så nära. Jag ber att få framföra mitt djupaste deltagande till de drabbades familj och vänner.

Livet går ändå vidare, imorgon är det dags för Whiskyprovning på Ögir. I mina hjulspår, är temat. Måste säga att jag är lyckligt lottad som får terrorisera betalande gäster med mina semesterbilder. Konstigt vad lite Whisky i goda vänners lag kan få folk att stå ut med.....

Idag har vi försökt tvätta ikapp alla skitiga hyrbilar som blivit eftersatta för de har varit ute och snurrat så mycket. Jag har skämts för att lämna ut dem ibland, men vad ska man göra när man bara har några minuter mellan hyrorna. Egentligen en variant på lyxproblem, men ändå. Nu är de i alla fall rena och fina.

Min gamla mack börjar se lite sliten ut tycker jag. Eller är det att man ser det med andra ögon nu... Känns lite tråkigt tycker jag. Det hade i alla fall varit som vanligt i helgen, hörde jag. Massor av glada lätt rusiga människor, och korkade pundare. MB hade plockat en pundare som snattade, ställd inför faktum, fick pundaren ett ultimatum. Lämna tillbaka grejerna, eller jag ringer polisen, sa MB. Ring polisen då för fan..!! Sagt och gjort, polisen kom och plockade in henne, hon torskade dessutom på narkotikabrott och fylleri. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta...?? Hur korkad kan man vara...?

Inga kommentarer: