torsdag, december 13, 2007

Mer ekonomiavdelningar

Jag börjar känna mig som en gammal gringubbe, eller i alla fall bete mig mig som en. Idag har jag rykt ihop med nästa ekonomiavdelning. Den här gången var det Bingolotto. När jag skulle göra mig av med macken valde vi att inte sälja några Bingolotter sista veckorna, av den anledningen att de är lite krångliga i sin redovisning. När så min efterträdare tog vid och skaffade ett kundnummer så började de via Autogiro dra pengar från mitt konto...?! Jag ringde genast och gav dem en avhyvling, de lovade dyrt och heligt att sätta tillbaka pengarna.... Men inget hände. Jo, de drog mer pengar. Lagom irriterad ringde jag igen.samma svar! Nu ringde jag banken och stängde av Autogirot, så skulle de ju i alla fall inte kunna dra mer. I förra veckan ramlade det till sist in en kreditfaktura på de pengar jag skulle ha, det stod t.o.m. vilken dag pengarna skulle komma... Inte fan kom det några.... Då ringde jag igen, knappade mig fram till ekonomiavdelningen, fick prata med en visserligen trevlig kille, men han kunde inte hjälpa mig, men lovade att kolla upp det. Idag, en vecka senare ringde jag igen. Nu fick jag prata med Pauline, hon ska vara glad att jag är så mycket gentleman att jag inte stryper kvinnor trots att jag har lust.... Hon förstod ingenting, mitt kundnummer fanns ju inte kvar så hon kunde inte göra något...!!!!!??? Hon hörde nog min irritation och lovade att tala med ekonomiavdelníngen...???? Men va? Vem pratar jag med då? Jo, vi har en ekonomiavdelning till! ?????? Jaaahaaa.....kan jag få telefonnumret till dem då? Nej, det vet jag inte! VA! Vet inte, eller vill inte? Vet inte! Men hur kontaktar du dem då? E-mail!
Vad är det med företagens ekonomiavdelningar? Ska de inte kunna serva kunderna, och kunna svara på frågor!!!!!!???

Att min musatsch höll på att gå åt fanders häromdagen var ju jobbigt, men än värre, i alla fall fysiskt var att min rygg protesterade, så idag var jag till människoreparatör Männikö hemma i byn. Jag läste för flera år sedan att ett av de vanligaste felen med folks dåliga ryggar är att man har plånboken i bakfickan och på så sätt snedbelastar ryggen. Det verkar stämma, han gjorde nämligen min plånbok ordentligt tunnare, och vips så var ryggvärken och stelheten borta.....

Våra vänner "I en annan del av Köping" blev Årets Västmanläningar, det var ju kul. Jag ber att få ansluta mig till den gratulerande skaran, Mats var just här och hade problem med moppen jag sponsrar honom med. Han höll på att tappa avgassytemet, att vi inte kunde släppa allt och fixa det på en gång var lite svårt att förstå.....men det löste sig, han skulle komma tillbaka senare.

Inga kommentarer: