söndag, december 09, 2007

Nästan naken

Så har det då hänt. Vet inte hur många gånger jag blivit varnad för att hålla på med skogsarbete på egen hand. Du kan få ett träd över dig, tänk om du slinter med motorsågen o.s.v. Jag har alltid avfört sånt snack som trams, jag är väl odödlig eller nåt... Sånt händer bara andra, inte mig.... Men idag var det dags. På förmiddagen var jag en sväng till jobbet sedan skulle jag hem och byta om innan jag skulle iväg och ta hand om mina träd. Började med en t-shirt, grova byxor utifall att...sedan var det en fleece-tröja och det var nu det hände. Eftersom jag var ledig från jobbet hade jag inte rullat upp mustaschen.....när jag drog upp dragkedjan på fleece-tröjan......SATT JAG FAST! Ont gjorde det också. Vad gör man nu? Försökte dra ner dragkedjan, men den släppte inte greppet om mustaschen, istället var det bara att snällt följa efter, så nu stod jag med huvudet böjt, mustaschen satt fast, det gjorde ont, och jag hade alldeles för varma kläder för att vara kvar inne. Cissi kom, men skrattade bara avfärdande, Ida försökte samma som jag, vilket fick till följd att nu var jag nästan dubbelvikt, dragkedjan var nere på magen och mustaschen hängde med. Ansiktet är ju liksom i andra änden av mustaschen, så det var lite jobbigt..... Nu började Ida dra i strå efter strå och sedan fick saxen ta det sista. Jag blev något tunnhårigare och fick någon centimeter kortare mustasch. Tänk om vi vart tvungna att offra allt. Hu.... Jag ska på Svenska Mustaschklubbens julfest imorgon. Då kan man inte komma naken......

2 kommentarer:

Anonym sa...

såg för första gången magazins jul kalender, din hälsning va ju lite speciel...

Dan sa...

Ha ha, ja det var det som var meningen, att väcka någon form av engagemang. Precis som din reaktion.