måndag, december 31, 2007

Min nyårsrevy

Det verkar som allt man läser i tidningarna, ser på tv-nyheterna och hör på radion dessa dagar mest handlar om det som varit, en summering av 2007. Självklart ska en blogg med självaktning ha sin nyårskrönika. Här kommer min.....

Januari

Månaden började med en recension av Hagateaterns Nyårsrevy, jag tror det finns risk att nästa år börjar ungefär likadant. Det handlade också mycket om bristen på poliser i Västra Mälardalen, det har ju tack och lov löst sig, tackar vi speciellt för. Självklart handlade mycket av bloggandet om våra hjältar i En anna del av Köping, och hur det gick vet ju. Nu börjar snart nästa omgång, en extra statist finns med den här gången, snygg mustasch har han också…. Annat som det bloggades om var att sossarna fått MS…. Självklart var det ett antal hyrbilsjakter, men det är liksom mer av vardagsmat. En annan händelse av världsformat, i alla fall i min värld, var att jag fick erbjudande om att vara fotomodell… En erfarehet rikare.

Februari

Här började det med mer vardagsnära ting, problem med att få in veden och annat. Den stora händelsen i början av februari var att Lotta och Per på Ögir blev ett äkta par, mycket trevlig fest. En del bloggande gick åt till att förklara för er läsare vad Rotary är för något, och att vi inte är ett gäng gubbar och gummor som käkar lunch och kliar varandra på ryggen. Fonus som beklagade sig hos länsstyrelsen om att de har dödsäsong (!?), fick sin beskärda del av min blogg. I februari började jag också berätta lite av mina planer som snart blir verklighet. Följetonget flipperspelet-i-bilen blev självklart omnämt också….flera gånger. Dessutom bloggade jag om problemen med att kvinnor och män inte förstår varandra alla gånger.

Mars

I mars kom en trevlig inbjudan till en TV-gala, jag och dotter Anna bevistade den. Där var fullt med kändisar och så vi, men vi fann oss tillrätta. Gratis är ju gott…. Jag hade också synpunkter på diskriminering, gissar att det var någon som läser bloggen, för de otrevliga telefonsamtalen det rörde sig om slutade efter att min blogg kommit upp. Bloggen handlade också om att jag gick på en blåsning utanför Ljungby. En blogg handlade om riksbankschefen och hans mustasch…. En annan om hästskit… Ja just ja, så bloggade jag ju att jag försökte reta Anna Sjödin, hon som slåss, men det gick inte så bra. Hon var alldeles för snäll…

April

Den stora händelsen för min del var Engelska mustaschklubbens årsmöte tillika det 60:nde, galamiddag och ett alldeles underbart charmigt hotell som nog inte renoverats sedan det byggdes………………för en 400 år sedan. Blev också en erfarenhet rikare på hur man inte ska göra när man hyr ut bilar. I april vann jag också en fotbollsresa, men eftersom jag inte hade tid att åka skänkte jag bort den. April var ju också månaden när våra efterlängtade poliser började jobba, skönt för oss, mindre kul för somliga, men de förtjänade det säkert… Mina mindre lyckade skådespelartalanger kom upp till ytan i en blogg. Passade i någon blog på att tycka till om bristande respekt för demokrati i Sverige. Gissa vilket parti jag kritiserade? MS gjorde sitt första större framträdande, så hon fick sig en känga i en av bloggarna, fast det var nog mest en liten sandal…. Månaden avslutades med ett framträdnade i RixFM´s Morgonzoo. En erfarenhet rikare….

Maj

Nu handlade det en hel del om årets första resa till Skottland, och vad vi råkade ut för, men också om fördelen att resa med handikappade, och om viss språkförbistring. I maj visade också GP sitt rätta jag….vilket jag kände som tvingande att kommentera. Självklart blev det mycket bloggande om Pre Summer Meet med tillhörande cruising, det är ju sååå kul. Tyvärr blir det inget nästa år, men den som väntar…. Dårar var ett frekvent tema i bloggen denna månad, den sista tycks ju aldrig födas…. Maj var också den månad när jag trodde varenda server som är inblandad i bloggandet skulle haverera av ilskna kommentarer. Bara för att jag tyckte en brud jag skjutsade var rent ful…. Å andra sidan var det många som skyndade till mitt försvar.

Juni

Nu var det den otäcka dödsolyckan i korsningen Bergslsagsvägen/Rosenlundgatan som tog plats i bloggen. Följetongen med min bil nådde sin kulmen och den blev inlagd hos Land Rover-doktorn i mer än två månader. Glädjande saker var att få åka runt och dela ut Rotary-stipendier tlll Bra kamrater i högstadieskolorna. Juni blev också en spännande månad när servrarna höll på att krevera igen, jag skrev om patroitism, och det satte fart på debatten, jävligt kul faktiskt. En nätt arbetsdag på 33 timmar hamnade i bloggen, kul att vara företagare… Självklart var det också en del hyrbilsjagande.

Juli

Sommarmånaden gick mest åt till att försöka få ordning på en trilskande bloggdator och ett nytt administrationsprogram för uthyrningen.

Augusti

Nu var min bil frisk, äntligen!!! Även om den börjat med vissa irriterande tendenser nu igen… Bloggandet handlade om min nominering till att bli världspresident, som jag dock avböjde. Det handlade också om tappade oskulder…. Men allra mest handlade bloggandet om det kommande VM:et i mustasch, och vilket otroligt mediadrev som jagade mig…. Det enda jag ångrar i detta fall är att jag inte riktigt fick fram att det handlar om välgörenhet, men jag skriver det igen så kanske det går in. Välgörenhet. Bloggandet handlade också om det lilla, en bra dag tilsammans med barnen.

September

Nu handlade mycket av bloggandet om årets andra resa till Skottland. Ni som var på Ögir i torsdags den 27 vet mer. Det handlade också om det första beundrarbrev jag fått, troligen också det sista…. En annan händelse jag bloggade om var att MS och hennes polare parkerade illa, och att de inte åkte i svenska bilar. Det handlade också om adoption, hur jag blev adopterad, och självklart om att jag lämnade över macken i Köping till nästa lycksökare.

Oktober

Nu var det fokus på nybygge och framtid, även om den kommunala byråkratin har ställt till det, men nu börjar det släppa. Det handlade en del om nya vänner, både hemma och utomlands. Den 13:e var bloggen en hyllning till Land Rover och den 14:e om Robins problem med att komma med flyget till Dublin. Månadens ”kors-i-taket” blev när vi hittade Köping i Dublin…. I slutet av månaden var det dags för semester med mina favoritflickor, den här gången blev det Maspalomas på Gran Canaria…

November

Eftersom semestern avslutades i november handlade en del bloggande om detta. Tankar på att flytta till Köping fanns också bland bloggarna. En stor händelse var årets Rotary-konferens i Skoghall, de hade mustascher på väggarna….!!? Kattmatsvarning på fars dag fick också ett visst utrymme. Senare i månaden var det läge att åka till Schweiz för några dagars skön avkoppling, och frossa. Årets insändare i Bärsingen var dessutom införd under november, ”Slopa skadlig sommartid”, hihi, vilken stjärna… Bloggandet handlade naturligtvis också om VM i Maltwhisky där jag hade förmånen att vara med i juryn. En del översättningsproblem i mustaschvärlden fick också utrymme.

December

Nu avslöjades att jag har en ny förälskelse, tänk att känna sig som en hormonstinn 20-åring i min ålder….! Jag gjorde också en antydning till avslöjande om centerns egen OJ, men ingen murvel hakade på, så jag håller väl informationen för mig själv så länge. I flera bloggar har jag ondgjort mig över större organisationers underliga ekonomisysytem, och det är inte över än…. En mycket traumatisk händelse utspelades i december, jag höll på att förlora min stolthet, mustaschen, hu så otäckt. Självklart har jag också tyckt saker om våra politiker.


Det var i mycket korta ordalag min 2007årsammanfattning, vad 2008 har i sitt sköte vet ingen av oss men jag vill passa på att önska alla trogna bloggläsare, och alla andra också för den delen ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2008

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År på dej Dan
Lycka till med ditt bygge 2008

Anonym sa...

Gott Nytt År Dan
Lycka till med bygget och mera bloggande

Gott Nytt År till er andra "Dan Macken" blogg älskare
/RA