onsdag, december 05, 2007

OJ

Magazin24 skrev idag att bloggen lever, jodå den här bloggen lever i alla fall, men det var nära ögat på förmiddagen... Igår lastade Konny och jag en lastbil och ett släp med motorcyklar som skulle till Avesta. Glad i hågen for jag norrut i morse. Vädret var på plussidan och det regnade lite. Men när jag närmade mig Fagersta blev det vitare och vitare och sedan var det lappmögel som regnade ner, nu började dessutom temperaturen visa minus. Nåja, jag tog det lugnt. Men mellan Norberg och Avesta i en lätt vänstersväng vred jag på ratten, men det hände inget. Förbannade franska bilar, tänkte jag, har ratten gått sönder nu.... Men nej då, det var snorhalt, både bil och släp närmade sig stupet på högersidan, eller i alla fall diket, men precis när höger framhjul går utanför asfalten får det fäste och jag kommer upp på vägen igen, ser släpet lite på trekvart i backspegeln, men det rätar snart upp sig. Det var nära att denna blogg aldrig blivit skriven.
Hem gick det bättre, då hade det tinat och straxt efter tolv var jag hemma. Då var det årets första julbord som gällde. Mycket trevligt och gott, dessutom gick jag därifrån med en gigantisk Toblerone som jag vann på lotteri. De du MS....

Det har varit mycket tugg på radion om den s.k. bordellhärvan från sjuttiotalet, jag har lite vaga minnen, minns mest att det var ett himla rabalder, men inga detaljer. På radion hörde jag att Centerns OJ hade blivit anklagad för att varit med. Jag vet inte om det ligger någon sanning i det, men självklart nekade han kategoriskt i intervjun jag hörde. Däremot vet jag en del annat om honom, och hans leverne Jag känner nämligen någon som vet, och som sagt mer än hon borde......

Inga kommentarer: