måndag, september 14, 2009

Måndag den 13 september....eller?

Oj vilken dag. Jag gick upp före 5 i morse för att hinna ta hand om en kund som skulle komma kl.6 kl.05.40 stod jag vid informationstavlan utanför MotorNilsson och skickade min mest mysiga morgonandedräkt genom ett plaströr som satt fast i handen på en polis..... Hon verkade inte ett dugg gladare än jag vid den tiden på dygnet. 
Dagen fortsatte i samma fart, varenda bil skulle ut och några till, jag hade ett helsike att få bilarna att räcka till, och mitt i alltihop ringer kunder och vill ha fler.... HJÄLP!! Med lite pusslande och lånande lyckades jag få bilarna att räcka till onsdag. Men då är det brist igen, jag har ju imorgon på mig att ruska fram en kärra, ringer någon mer och behöver en bil blir det extra jävligt, eller kul, hur man nu väljer att se det hela. Det känns hur som helst skönt att det börjar lossna igen, kanske vi sett botten på lågkonjunkturen och att det börjar röra på sig igen? Men det är mycket att ta ikapp, lågkonjunkturen har kostat några miljoner....suck.

Trots en överfull dag på jobbet har jag ägnat kvällen åt att klä in stolarna jag köpte till mitt hobbyrum, jag har nog ingen framtid som tapetserare men de är i alla fall........tja....ovanliga kanske....


Jag har ju tidigare bloggat om allt strul jag vanligen drabbas av vid resor, nu var det brorsans tur. Han och brorsonen har varit och sett finalen i Europeiska Dragracingmästerskapen på Santa Pod i England. De for i fredags och skulle åka hem idag, det vara bara att flygbiljetterna gällde igår..... Så där stod de och kom inte längre än till incheckningen. De ringde och jag kollade alternativa flyg, men allt var fullbokat om man inte ville åka svindyr Business Class. Så just nu sitter de på ett hotell i Stanstead och väntar på ett Ryan Air flyg imorgon, så tokigt det kan bli....

Inga kommentarer: