onsdag, september 02, 2009

Mer mustascher....

Låååång men trevlig dag är till ända. Jag gick upp vid 5 i morse för att möta mina vänner från USA som skulle landa kl. 7.45 på Arlanda, jag hade för länge sedan lovat att hämta dem med Rollsen så jag åkte mot Valskog för att hämta den ur idet, nästan framme kom jag på att jag glömt nycklarna på jobbet....bara att vända tillbaka. Nu hade jag nycklarna, men istället regnade det hur mycket som helst, bilen var nytvättade och jättefin, men det var bara att gilla läget. Det tog dessutom en stund att ta sig fram för torkarna på Jaggan har gett upp, den käkar säkringar som en mördarsnigel äter trädgårdar. Jag kom i alla fall iväg med en Rolls med fungerande torkare, väl framme så behövde jag bara vänta 10 minuter så kom de, men parkeringen kostade sanslösa 80.-. LFV är inte blyga. Jag hade förberett ankomsten till hotellet med att de skulle rulla ut Röda mattan och helst fixa en Papparazzi som fotograferade, och jodå, Svartström stod där med kameran i högsta hugg. Bruce och Tommie i bilen såg ut som fågelholkar, men talade inte om mycket annat idag.....
Efter att de fått vila lite medan jag var på jobbet så åkte vi till Ögir för en lunch och en svensk whisky till Bruce. Nästa stopp var att åka till Skavsta och hämta Keith från Skottland, ännu en mustaschpolare. Tyvärr var planet lite sent, så Bruce och jag tog en fika och snackade skit. Nu började jag bli lite trött, men till slut kom han i alla fall. Vi rullade hemåt och jag tänkte ta en genväg över skogen, när vi väl kom ut på 53:an var vi nästan framme vid rondellen i Malmköping, men trött som jag var svängde jag till Strängnäs istället för till Eskilstuna, så den tidsvinsten gick åt skogen, det gick inte att vända för "någon" hade monterat vajerräcken överallt. Vi var inte mer än 5 minuter senare än jag räknat med, men då gick det lite fort stundtals.....
Imorgon kommer det fler mustascher, och jag tänker gå och lägga mig nu...

Inga kommentarer: