tisdag, september 01, 2009

Känslans seger över förnuftet....

Efter sju sorger och åtta bedrövelser hade jag äntligen min Jaguar modell äldre på rull, det har varit en riktigt följetong under sommaren, med bränsleläckage både här o där. Nu var den äntligen igång och jag skulle köra den 10 meter från kontoret till verkstan för en liten make up. Kom nästan fram.... Sen var det tvärstopp, konstaterade snart att det inte kom något bränsle. Konstigt bränslepumpen är ju ny.... Kollade om det fanns ström....och jodå, det fanns det. Jag hörde hur det knäppte i pumpen, men inget liv. Nu lossade jag bränsleledningarna så den skulle kunna snurra fritt.....men inte ett liv...!! Tog loss den helt o hållet,  knackade lite på den men inte ett liv. Gissade att det kanske fastnat något mellan kuggarna så jag pytsade i lite olja....inget hjälpte. Åkte ner till HBV för att se om någon var klurig nog, men de konstaterade samma sak som jag, något sitter ohjälpligt fast där inne. Efter lite letande i kataloger hittade vi rätt pump och skulle just till att beställa den, när vi såg att det satt samma pump i diverse bilar, bl.a. Opel. Tänkte just åka och inventera deras reservdelslager när grabbarna hittade en gammal dammig kartong på HBV-vinden. Lådan innehöll inte en likadan pump, men väl en snarlik, med lite nya anslutningar och mycket svordomar sitter nu någon slags alien-pump och pytsar in 2 liter/mil. Ska bli intressant att se hur långt jag kommer den här gången.
Det är som de säger "Känslans seger över förnuftet -- Kör brittiskt!"

Inga kommentarer: