fredag, december 23, 2005

Dan för Dan

Då var det nästan jul igen, och äntligen kom julhandeln. Nu är det full rulle, härligt. Bilen var hos doktorn häromdagen, en Land Rover går till doktorn, inte verkstaden, nu skulle äntligen flipperspelandet få ett slut. Men det började illa, när jag lämnade bilen skulle jag få en lånebil, det fick jag visserligen, men en tysk! Det är tur det finns allergipiller, jag kunde ju ha fått en allvarlig reaktion, andnöd eller malaria eller så… Kom tillbaka till doktorn dagen efter och skulle hämta en förhoppningsvis frisk patient. Men icke, de vill ha tillbaka bilen om ett par veckor och då behålla den i två dagar! Hemskt! Bäst jag tar med en egen bil på släp att åka hem i, annars kanske jag får en tysk igen. Det var en speciell dag idag, i alla fall för somliga. Jag fick ta fram Rollsen och skjutsa ett brudpar. Det är faktiskt något av det roligaste jag vet, tänk att bara träffa glada, lyckliga och förväntansfulla människor under några timmar. Grattis Annika o Kjelle, lycka till! Häromdagen kom decemberrapporten från Svenska Mustaschklubben, vår lätt filosofiske sekreterare skickade med några funderingar. Om någon har svaren, hör gärna av er. Bl.a. undrar han varför pizzan kommer snabbare till kunden än ambulansen? Och varför beställer folk en dubbel ostburgare, stor pommes frites och en cola LIGHT? Han undrar vidare varför korv säljs i tio-pack, och bröd i åtta-pack? Eller varför man trycker hårdare på fjärrkontrollen när batterierna börjar bli dåliga? Intressanta funderingar… Vi har ju sålt biljetter till Ögir när Lotta o Per hade ledigt. Verkar som om det är populärt att ge bort whiskyprovningar i julklapp, ska bli spännande med nya ansikten på nästa provning. Om måndagar är djävulens påfund, vad är då fredagar? Varför går saker och ting alltid sönder på fredagar när man inte kan få tag på servicemänniskor? Idag gick tvättmaskinen hemma sönder, kul när man fyra barn. På jobbet pajade utfartsporten till tvätten. Det blir nog en kul helg. Var på bolaget idag. Bakom mig i kön stod en kille som också heter Dan. Då var jag, Dan före Dan… Till alla som brukar läsa min blogg och komma med glada tillrop… HOPPAS NI FÅR EN RIKTIGT GOD JUL!

Inga kommentarer: