tisdag, december 27, 2005

Undrens tid

Jag överlevde julen! Men idag var det när att bli det motsatta. Kl. 6 i morse stod jag och friserade mustaschen, då ringde telefonen. Det var Pelle som undrade om jag skulle komma till jobbet? Jo, så klart. Vadå då? Ja både Konny och Maria är hemma och vabbar, och jag måste hem direkt, tjejen ska ha bilen. Kul början på veckan. Jag började tro att det inte är måndagar som är jävliga, utan första arbetsdagen i veckan. Det blev lite stressigare än vanligt. Jag var ju tvungen att hinna fixa bilar som skulle ut innan Pelle gick hem. Den här årstiden ska bilarna så klart vara varma när kunderna kommer. Jag hann, tror Pelle fick stanna bara några minuter extra. Det är gott att ha barn ibland. Jag ringde hem straxt efter sju och bad hustrun skrämma liv i dottern så hon kunde komma och jobba. Kl. 8 ramlade både Carina o Anna in, så då kändes det lite lugnare. Nu skulle jag ju bara fixa läckaget i tvätten, utfartsporten, tvätta trettioelva bilar, räkna kassan, ta hand om posten, hjälpa kunder, dricka kaffe, hjälpa kunder tillrätta, drickas mer kaffe och allt annat man gör en vanlig dag. PUST! Ska bli skönt att komma hem till julklappsboken och softa en stund i kväll. Kanske en liten whisky också? Det är ju inte alltid så lätt att få tag whiskyn man vill ha här i Sverige, vissa företag vill inte ens skicka dem hit p.g.a. våra konstiga lagar o regler. Säkert GP´s fel. Men eftersom jag har en kusin i Köpenhamn, som ju är lite av frihetens bastion här i norden. Så beställde jag några godsaker i hans namn, som han hade vänligheten att ta med hem hit över jul. Tack Jack, mycket uppskattat. Bl.a. en årgångswhisky från ett litet destilleri som heter Slyrs, sagolikt god. Kan jag varm rekommendera. Att en av två strumpor gärna försvinner i tvätten är ju allom bekant, men hur i h…te kan en sko försvinna? Just nu har jag bara en vinterkänga och det är kallt som fasen om den andra foten. Igår gick jag en halvmil med hunden….. I träskor! Men nu har jag shoppat mig ett bara nya, de hette dessutom Hot, så det bådar gott för eventuell vinterkyla. Mitt i all stress hände det i alla fall något av ett under. Till saken hör att jag har en kollega och kär vän som hela sitt liv tjatat om hur onödigt det är med datorer, och hur bra det är med papper och fax. Men idag kom det ett e-mail från honom! Fantastiskt! Undrens tid är inte förbi…

Inga kommentarer: