måndag, december 19, 2005

Genvägar är senvägar

Hu så kallt det var i morse. -11 grader. Jag har upplevt skönare dagar. Det var så kallt så jag passade på att vara en riktig miljöbov, fy på mig. Jag startade nämligen bilen långt innan jag skulle åka. Den var riktigt varm o skön, inte blev den ett flipperspel heller, trots att det är måndag. När jag gick ut följde hunden med, hon drog iväg efter någon hare eller något och eftersom jag bara skulle starta och sedan gå in tänkte jag att hon får hitta hem själv. Hon brukar krafsa på dörren när hon vill in. Efter utförd toalett kommer jag ner på nedervåningen, hustrun sitter i köket och jag reflekterar inte över om hunden ligger i sin korg. Klär på mig och går ut. Vem sitter i 11 graders kyla bakom bilen och väntar. Jo världens trognaste hund. Hon trodde naturligtvis att husse var i bilen, och då kan man inte gå därifrån. Kan man ha en bättre kompis? Vid lunch drog jag iväg till Rotary, kom över korsningen till Ågärdsgatan. PLING!! Och lampa efter lampa tändes i instrumentpanelen. Nu var det måndag igen. På onsdag ska jag lämna in bilen. Då får jag både värmare och förhoppningsvis blir jag av med flipperspelet. Var i Brottby norr om Stockholm idag, på ett möte. När jag åkte dit tog jag E18 hela vägen, tänkte det går nog snabbast, trots att jag var tvungen att rund Stockholm, det tog 1,45 att köra. När jag skulle åka hem var det rusningstid så jag frågade infödingarna om det kanske går snabbare att åka över Vallentuna o Upplands Väsby, jo självklart var svaret, jag blev nästan idiotförklarad som hade åkt till Stockholm o vänt. Det tog 2,10 hem….

Inga kommentarer: