torsdag, augusti 30, 2007

Äntligen på väg

Så var man framme i Brighton. Resan började bra, körde till Benstocken o skulle parkera. En söt flicka tog emot och talade om att jag skulle stå på Körväg 12 Plats 4. Sagt o gjort, körde till Körväg 4 Plats 12 men där stod redan en bil..? Den tog en stund och vridande på biljetten innan jag förstod... Incheckning gick smidigt, men kön till säkerhetskontrollen var milslång. Väl framme skulle de kolla igenom min dator, men sen gick det bra. Säkerhetsmänniskan önskade mig lycka till..? Jag såg dig på TV igår, sa hon o flinade. Väl framme på Heathrow gick jag mot passkontrollen när telefonen ringde, inget konstigt med det men jag var kanske inte så uppmärksam som jag borde. Ställde mig i alla fall i vad som verkade vara den kortaste kön, när jag stått där en halvtimme och kön bara rört sig några meter, ser jag att där det förut var jättelång kö, var det inget folk alls... Då inser jag att jag stått i en kö för resande från överallt, utom Europa, då förstod jag också varför alla runt mig talade konstiga språk, med klickljud o så... En spilld halvtimme senare är jag i alla fall vid väskbandet. Äntligen lite flyt, den första väska jag ser är min. Genom tullen och till hyrbilsdisken, där blir jag upplyst om att vänta vid hållplats 4, så skulle en shuttlebuss komma. Bakom mig säger då en röst på bruten Engelska. Men, vakten sa ju hållplats 2...? Nej, sa hyrbilsmänniskan det är 4, jag borde väl veta. Vid 4:an stod en massa folk och det visade sig att de väntade på samma buss. När vi väntat ca 20 minuter ser jag bussen komma ute på vägen, men inte med siktet inställt på oss, jag viftar lite och han svänger in. Han var lika förbryllad som vi, han hade ju stått vid 2:an och väntat... Ja, herre jösses... Väl vid hyrbilen får jag ett mycket proffsigt mottagande, kanske skulle skicka Konny på kurs? Resan till Brighton går bra, jag klarar mig från värsta rusningen på M25:an. Hittar hotellet och checkar in. Rummet på första våningen, eftersom hotellet dessutom ligger mittemot den berömda Brighton Pier så vore det ju trevligt med utsikt mot piren o havet o... Jag tror det finns en film som heter ''A room with a wiew'', det var inte mitt rum som gav upphov till den titeln! Utanför fönstret var någon slags ventilationshistoria och en husvägg 2 meter bort... Nåja, desto större anledning att gå ner i baren och bättra på skäggväxten med lite vitamin b...

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS till den hedrande 4:e platsen!