fredag, augusti 24, 2007

Oljad...

Oj, vilken mediesnurr det blivit kring årets Mustasch-VM, nu har jag snart varit i varenda P4-kanal i det här landet, igår var det Radio Värmland, idag Radio Blekinge så nu återstår inte så många. Måndag är det vårt eget Radio Västmanland, tisdag är det TV4’s morgonsoffa, onsdag är det Radio Halland, torsdag är det Radio Uppland och lördag är det TV4 igen, fast nu bara per telefon. Dessutom gjorde Expressen en film som de la på internet Jag måste säga att det här med radion förbryllar mig, hur kul är det att ”se” en mustasch i radion? Det måste ändå vara en viss nyhetstorka ute i landet, när man intervjuar en mustasch från Kungör i Radio Blekinge….  Det ska däremot bli kul att vara med i TV4’s morgonsoffa, de är i alla fall så snälla så de betalar för att man ska komma, å andra sidan kan det vara en nackdel att få betalt. Hur det än är, har jag ju min gamla dröm om att bli professionell tyckare, nu har man ju världens chans när man sitter i direktsänd rikstelevision. Eftersom de betalar kanske de vill ställa krav på vad jag ska säga. Tänk att få vräka ur sig vad man tycker och tänker om FR o MS o allihop, skulle tro att det blir ”tillfälligt avbrott”…. Fan vad kul det vore!! Mitt i all denna mediesnurr har jag också blivit förevigad i olja, måste erkänna att jag känner mig hedrad. Det var vännen Jösta Hagelbäck som ringde, du…du..Danne du måste komma och se! Vadå..? Jo Mona, har målat av dig i olja! I olja? För en bensinhandlare kopplar det inte på samma sätt som för en konstnär när man talar om olja… Han var så exalterad så jag åkte hem till dem och mycket riktigt, en oljemålning på duk med mitt nylle, sett genom en konstnärs ögon… Jag var ju bara tvungen att köpa den… Det sägs ju att om man inte finns på Google, så är man ingen. Man jag tycker det är mycket häftigare att vara avbildad i olja….

 

Inga kommentarer: