tisdag, augusti 28, 2007

Tidig morgon

Som jag skrev igår måste man vara lite sadistiskt lagd när man ber gästerna vara på plats kl.5,30 på morgonen. Men jag måste nog backa lite från mina anklagelser igår, när jag kom fram var alla jättesnälla och empatiska och tyckte synd om mig. Jag gick upp straxt före kl.3 för att hinna lägga mustaschen tillrätta, kl.4 satt jag i bilen, bara 6 grader ute, brrr. Kl.5,30 gled jag in på TV4, sattes hos några snälla tjejer som sminkade mig, sedan var det dags för en riktigt frukostbuffé, värdig vilket hotell som helst, utom ett B&B i Skottland. Efter en stund var det dags att ta plats i studion, det var kul att se, allt som ser så fint ut i rutan var till stor del bara kulisser, även de som jobbade där, snyggt klädda upptill, det som syns i rutan, men normalt klädda nedtill… Vi började med att gå igenom vad jag skulle göra, sedan blev det en kort intervju. Nästa inhopp var en halvtimme senare, då skulle jag bedöma några inskickade mustascher och skägg, vad är det första man får så? Jo, Peter Lundén från Kolsva, med en typisk fackbasmustasch!! Sedan var det inhopp varje halvtimme för att säga eller göra något. Under tiden han jag i alla fall fika med Teodor Kallifatides, och byta några ord med några forskare som skulle tala om ett ingenting…?? i rymden. Rätt kul att höra dem gå på under intervjun, att tala om ingenting, ungefär som en politiker… De uppskattade inte riktigt mitt skämt… Jag hann också träffa dagens Triss-skrapare, en ung kille med flickvän. De var duktigt laddade och hade siktet inställt på 3 miljoner, men ödet ville inte riktigt. Det blev ”bara” 50 000.-, de var ganska besvikna, jag fick ge dem några tröstord innan de lommade vidare.   Egentligen var det en jäkla otur, av hundra lotter i korgen är 78 stycken på ett högra belopp än de 50 000.- de vann. Oflyt. Nu är det dags att packa väskan och dra vidare till Stora Brittanien för årets happening.  Nästa blogg blir en reseblogg….

Inga kommentarer: