måndag, augusti 27, 2007

TV4 är sadistiskt lagda?

Som framgår av rubriken så är de ena riktiga sadister. I fredags förvarnade de om att de ville ha med mig i Nyhetsmorgon imorgon tisdag, vid åttatiden, men att de skulle återkomma och bekräfta. På lunchen var det en herre som berättade att han sett på TV4 och de hade nämnt något om mustascher imorgon. Jag tänkte det var konstigt, jag har inget hört, men mina mustaschkollegor skulle vara med i regionala TV4 i Skåne, så jag tänkte att de kanske nöjde sig med det. Jag hörde ingenting förrän klockan var sen eftermiddag. Då ringer en hurtig kvinna och presenterar sig som Matilda från TV4 Nyhetsmorgon, hon berättar glatt och hurtigt att de vill ha med mig i hela sändningen…. Från kl.6 till kl.10!!! Enligt henne skulle det bli så spännande och kul, det skulle vara tittare som skulle få höra av sig  o.s.v. Hon lät jätteladdad. Då förstod jag att hon eller möjligen hela redaktionen måste ha en sadistisk ådra. JAG MÅSTE ÅKA HEMIFRÅN REDAN KL:4 PÅ MORGONEN!!!!  Dessutom ska mustaschen vara i TV-ordning så jag lär krypa ur lakanen före kl.3. Hur är det man säger. The show must go on…. Å andra sidan kan man ju se det som världens möjlighet att tycka saker i rutan, tänk fyra timmar i direktsändning, utan möjlighet för producenten att klippa… he he he

Inga kommentarer: