fredag, augusti 31, 2007

Taskiga utsikter


Så var dag två till ända, dagen började riktigt bra med frukost vid 8-tiden, sedan gjorde jag en intervju med Radio Uppland. Jag han inte mer än lägga på luren så ringde mustaschen Hans och undrade om jag kunde fixa ett kvastskaft och lite silvertape….? Jaaa… va? Jo, jag fick inte med mig pinnen till fanan vi ska ha på paraden, så jag tänkte att vi kan väl göra en. Jaha. Jo det kan jag väl ordna. Gick till receptionen och frågae efter kvastskaft, eller snarare var man kunde köpa en. Test Somerfield, alldeles runt hörnet, annars har du hela shoppinggatan i den riktningen. Ok, jag knallade glad i hågen till Somerfield som inte hade varken kvastskaft eller tape, gick shoppingatan upp o ner men såg bara en massa märkesbutiker, pizzerior och andra näringsställen. Efter ett par timmar gav jag upp, gick ned till Brighton Pier och tog några öl istället. Vid lunchtid knallade jag tillbaka till hotellet för att se om vännen Rod hade kommit tillbaka från sin utflykt. Jodå, det hade han. Han satt på sitt rum med alla datorer som skulle vara till tävlingen, han satt med en knapp pekfingervals och en sån där irriterande mus, som bara är en pinne, och försökte klura ut hur Excel fungerar. Det var ju bra timing att börja med det dagen innan tävlingarna börjar. Jag satt o tittade på en stunde, kom med goda råd, men blev till slut så irriterad så jag bad honom åka alla ärenden han inte hann med så skulle jag fixa det istället. Klockan blev halv sex innan jag kom ut ur rummet, Rod hade inte kommit tillbaka, men jag slog igen dörren och räknade med att han hade nyckeln med sig. Nu tyckte jag att jag gjort rätt för ytterliggare en öl, och gick till baren. Väl där inser jag att min plånbok ligger kvar på hans rum, jag som är så törstig. Men tur i oturen så hittar jag en annan plånbok, Alan heter han. Han bjöd på en bitter och sedan dök Rod upp. Nu började diverse skägg o mustascher trilla in på hotellet, och det blev en jättekul reunion med, engelsmän, tyskar, amerikaner och norrmän. Efter mycket om och men kom vi i alla fall iväg, ett gäng på nio, till en resturang, där festen fortsatte. Förresten, Hans ringde och berättade att han fått tag på ett kvastskaft och tape i Leatherhead, där han besökte några vänner. Kolla in bilden på min fina utsikt….

Inga kommentarer: