torsdag, juli 20, 2006

Backspeglar... igen

Signaturen Anonymous undrade vad jag bytte till mig för bil, det var som jag tidigare skrev en Jaguar XK8 från 1997, lite väl modern för min del, men en fantastisk bil att köra. Han undrade också varför brorsonen hade lagt sig till med samma vackra frisyr som jag. Egentligen vet jag inte, men det kan väl vara att han insett att det är som man säger i USA, bald is beautiful. Finns t.o.m. en förening som heter så. Kul.

Har vart lite fundersam över mina släktingar som bor i Israel, med tanke på allt som händer. Men jag fick ett lugnande besked igår, skönt. Hoppas allt löser sig snart. Angående det så hörde jag på radion igår, en debatt mellan Fredrik Federley (CUF) och Ida Gustavsson (UV), FF försvarade Israels agerande på ett i mina öron mycket logiskt sätt, medan IG mest gick på som en bannhund om hur synd det var om alla som inte hade en krigsmakt som Israels. Tycker hon kan prata med sina vänner att de i så fall inte ska bråka med en så stor krigsmakt, det kan slå tillbaka…. Jag begriper inte hur dessa vänsterpartister kan vara så inskränkta… Nästan värre än GP…

Idag var en stor dag. Jag plockade fram hojen för första gången efter olyckan. Det var en skön känsla att rulla iväg. Lite svårt att få på sig hjälmen, jag kan inte lyfta den brutna armen så långt som det behövs. Men efter lite bökande så, åh vad skönt att få gasa iväg. Fick höra från mitt försäkringsbolag vad gubben som körde på mig hade skrivit i sin skadeanmälan. Han tyckte det såg så trångt ut i höger körfält, så han trodde inte någon kunde köra där…! Har han inte förstått varför han har en backspegel på var sida om bilen…?

Inga kommentarer: