måndag, juli 03, 2006

Semester dag 1

Jaha, semestern började som vanligt. En massa jobb. Åkte till Köping för att ordna hojar o fyrhjulingar åt gänget som skulle bevaka Power Meet, tittade in på kontoret och såg en lapp, det var en beskrivning av en smitning kvällen för. Bara att sätta sig och titta igenom övervakningsfilmen, ser en röd Mercedes med några finska Zigenare i, mycket riktigt de tankar o sticker, bilen var oskattad, oförsäkrad och hade körförbud, bara att gilla läget alltså, där finns inga pengar att hämta. Jag undrar varför man gör på detta vis? De stack med soppa för 360.- spänn. Jag tjänar 15 öre på varje liter vi får betalt för, så kontentan av detta är att vi måste sälja tvåtusenfyrahundra liter, bara för att ta igen förlusten. Det motsvarar en halv dags försäljning. Undrar om de skulle bete sig på det sättet om de visste hur det svider... Under tiden ringer telefonen konstant, eftersom jag råkar vara på plats så svarar jag och får visserligen ett antal bilbokningar, men också en massa säljare som tydligen inte hade semester. Många är lite lustiga, de frågar hur läget är och jag svarar, jo tack, armen är av men annars är det ok. Då säger de, ja vad bra....! Undrar om någon av dem hör vad jag säger? Det är nog sant som de säger att likheten på en Krokodil och en försäljare är att bägge har en stor käft och inga öron. Sedan var det dags att gå på Rotarymöte, eftersom jag är sekreterare detta år måste jag vara där en stund föra alla andra för att ordna alla papper. Efter det tänkte jag åka hem och fortsätta semestra, men naturbehoven gjorde sig påminda så jag åkte förbi jobbet för att gå på muggen. Då säger Anna att vi inte har någon nattpersonal, Emma är sjuk, semester eller inte det måste ordnas, men jag tänkte att Anna kanske ska ta över någon dag så jag instruerade henne hur hon skulle göra, sedan skulle jag åka hem. Då ringde telefonen, det var polisen som ville ha bilder från stölden vi hade under Pre Summer Meet. Bara att backa in på kontoret igen, slå igång datorn och bränna filmer, under tiden hinner ett antal försäljare ringa och terrorisera mig. Till slut kan jag i alla fall åka, det blev bara 5 timmars arbete, en bra början på semestern...
Signaturen syster som har kommenterat ett antal bloggar skrev att hon inte skulle kommentera något mer, utan hänvisade till sin egen blogg, tror jag. Du syrran du kan väl lämna adressen, jag skulle gärna läsa vad du skriver.
Angående syrrans kommentarer och anledningen därtill, det är ju mycket bus och jävelskap på stan. Jag skulle gärna försöka ordna en paneldebatt med berörda parter, t.ex politiker, poliser, socialtjänst, offer och kanske busar, under hösten, vore kul att se vad vi skulle få fram. Är det någon som kan tänka sig att hjälpa mig med det? Hör gärna av er.
Imorgon drar jag och hustrun iväg och firar tjugo år som gifta. Då blir det inget bloggande, vi ska göra annat.... Hoppas jag...

Inga kommentarer: