söndag, juli 23, 2006

Reflektioner

Jag fick ett par kommentarer på min förra blogg. Sånt är kul. Min gamla polare som inte längre vill kallas Pajen, utan Ron istället, skrev om mina synpunkter på GP, och visst har han rätt när han säger att det är befolkningen det är fel på. Hur det än är lever vi i en demokrati, och har förmodligen den regering vi förtjänar. Jag har många gånger frågat mig varför vi svenskar alltid knyter näven i fickan, istället för att som fransmännen, ta fram traktorn ock blockera vägen. Skulle nog vara hälsosamt både för folket och för politikerna. Folket skulle förhoppningsvis få lite tillförsikt och politikerna skulle nog inse att det är vi, folket/väljarna, de har att tacka för sina välbetalda jobb. Signaturen  Anonymous tycker att det är intressant att jag hakar upp mig på sossarna och GP, ja som jag skrev ovan så har vi väl vad vi förtjänar, men din liknelse med NSDAP tycker jag var lite dålig. Ger man sig in i politiken får man faktiskt stå ut med lite påhopp, medan judarna i Tyskland knappast var den maktfaktor Hitler utmålade dem som. Troligen var lille Adolf mobbad i skolan av någon judisk pojke och tyckte han skulle ta ut hämnden på alla. Om det är något vi alla är dåliga på så är det att se individen, vi klumpar gärna ihop religioner eller politisk inriktning till ett, och utgår ifrån att alla med samma tro är likadana. Att jag tycker illa om GP och sossarna är utifrån sossarna politik, som i mina ögon sänkt Sverige. GP framstår ju som en allmänt dryg människa, skulle inte gilla honom i något annat sammanhang heller. Men det vore samtidigt kul att lära känna människan Göran Persson över en öl och se hur han är utanför det offentliga. Kanske en riktigt sympatisk kille som delar min passion för Whisky.... Till sist måste jag tycka synd om Ron som inte längre kan kallas Pajen, han har slutat snusa. Jag kan bara tänka mig vilka helvetes kvav han gick igenom innan han var av med snussuget. Ron, hoppas det går bra med jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sossarna sänkt sverige...? Sänkt..? vafan menas med det...va jag minns av borgarnas styre så vart sverige riktigt bottensänkt,eller? Minnet e kort hos de flesta....