lördag, juli 08, 2006

OBOY! Vilken härlig dag...

Jag har just kommit hem från en spelning på Ögir med Peps Persson och hans Blodsband. Jag är fylld av sån där härlig eufori som man kan känna när allting stämmer så bra. Det var en kanonspelning där bandet tycktes njuta och ha lika kul i som vi i publiken. Underbart. Sen var det ju roligt med alla man träffade också. Många vet ju att jag har en passion för Skotsk Whisky så frågorna haglar, vad ska jag köpa, de har ju så mycket i baren. Det är jättekul, men egentligen alldeles omöjligt att ge ett svar på. Det jag känner skulle sitta rätt en kväll med Peps, kanske andra upplever som rävgift. Men jag hoppas de som fick goda råd blev nöjda. Träffade också en del människor som uppskattar min bloggar, jättekul. En av mina äldsta vänner tillika gammal klasskompis kom fram och berättade att läst igenom alla bloggar från början häromdagen. Tydligen uppskattade han vad han läst för jag fick "stränga" order att avbryta semestern och genast skriva några rader. Bäst att inte göra honom besviken. Jag hotade med att jag skulle skriva om honom, men han sa blankt nej. Nu var jag väl snäll Holmén?
Hustrun och jag hade i alla fall ett trivsamt firande av tjugo-årsdagen. Vi åkte till Fjollträsk i god tid för att hitta en parkering, tidigare fanns det platser på kajen vid Birka-terminalen, men de var bortrationaliserade, säkert GP´s fel... Min vana trogen ställde jag bilen där det fanns plats, och tro det eller ej, men inga p-böter. Medan vi stod och väntade såg jag en riktig ärkemupp i terminalen, han vankade omkring och verkade mest tala för sig själv. Vi kom ombord på färjan, fick vår svit som innehöll två rum, två toaletter ett badrum inklusive jacuzzi samt en flaska Gula Änkan på kylning. Efter att vi smakat champagnen blev det åka av... Med färjan alltså, hon la ut. Senare på kvällen satt vi i en av barerna då såg vi ärkemuppen igen. Nu var han utklädd i Elvis gamla Las Vegas-stass, bakåtslickat hår och jättepolisonger. Men han gick fortfarande omkring och talade för sig själv. Vilken mupp...
Måste också kommentera GP och hans polare som säger att de inte kommer till Almedalen nästa år. Att GP inte känner sig som vanligt folk har de flesta av oss förstått för länge sedan. Men att ett parti som säger sig måna om folk i allmänhet, inte tar chansen att träffa folket i allmänhet är en gåta för mig. Kanske allihop blivit godsägare och fisförnäma...

Inga kommentarer: