torsdag, december 04, 2008

Arboga landtjuvar?

På väg hem från ett möte i Karlstad ett sällsynt givande sådant också, kör jag mellan Arboga och Kungariket Kungsör, eftersom sträckan är ett vägbygge med nedsatt hastighet och framkomlighet går det inte så fort, inte heller så lätt att köra om, jag fastnar därför mellan två långtradare. Jag sitter i egna tankar när jag närmar mig gränsen mellan kommunen och Kungariket, döm om min förvåning när någon satt upp en ny fin skylt som välkomnar till Kungariket, men skylten sitter en dryg meter bakom den gamla..... Hmmm...kan det vara Arboga kommun som är i maskopi med Vägverket, som satt upp skylten? Hur ska man annars tolka att Arbogas kommungräns nu blivit en dryg meter längre österut? Det kan vara ett sätt att tillskansa sig mer land och tro att ingen märker något om man snabbt plockar ner den gamla skylten..... Är detta vad man kallar en olaglig intervention? Hur som helst bör vi nog inkalla Landshövding Mats Svegfors att medla i detta känsliga läge..... Det kan ju bli stora problem annars, tänk bara på familjer som tidigare trott sig vara medborgare i Kungariket och nu plötsligt är Arbogabor, vet de t.ex. vilken skola deras barn ska till imorgon? Eller vart de ska betala skatt..? Tänk om det övergår i en krigshandling...? Ojojoj

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodu, vi kommer smygandes när ni inget ont anar... ;)

Underbara bilder förresten! Tack för länken!

// Linda (du vet, jag i baren på Ögir om du missade det. *s*)