söndag, december 21, 2008

Heja Polisen!!

Det har blivit en sällsynt tramsig debatt kring en artikel på magazin24.se, det handlar om att polisen tagit en 17-årig kille i A-traktor som var god för 170 knyck. Flera kommentarer handlar om att polisen borde ägna sig åt annan kriminalitet.. Jag skulle nog hellre vilja ge polisen en eloge, tänk så mycket en orutinerad 17-åring skulle kunna ställa till med. När vi "bodde" på Framtida Bil såg jag ofta, mer eller mindre idiotiskt framförande av i första hand trimmade moppar, ungdomar som utan hänsyn till övrig trafik och med risk för både eget och andras liv körde som vettvillingar. Rekordet var när jag körde in i rondellen vid Bilia och två ungdomar på samma moppe kom dragandes rätt över rondellen, men blick var ju fästad vid trafiken från vänster, inte att det skulle komma en galning tvärs över. Nu såg jag dem ändå, men tänk om jag hade kört på dem, det hade ju bara blivit köttfärs kvar.... Nej, jag vill nog uppmana polisen till tuffare tag i trafiken, fram för allt i tätorterna, att man kör 10-20 km för fort på motorvägen är väl mest att utsätta sig själv för fara, men i tätorten med allt folk..... Jag säger som jag alltid sagt.. Var snäll, livet blir mycket lättare då!

Inga kommentarer: