lördag, december 13, 2008

Slit o släp...

Igår blev det både invigning av Bishops Arms och julbord med personalen. Bishops Arms såg ut som alla Bishops Arms brukar göra, en mycket trevlig miljö för en Anglofil som mig, de hade i vanlig ordning massor av Öl och Whisky, glädjande nog hade de en kran med öl från Strömsholms Brygghus, men personalen visste inte själva vad det var, så jag fick rycka in och berätta. Efter några engelska öl var det så dags att dra till Ögir för att äta julbord med personalen och lyssna till Barcrawlers. Fagerstagänget var några minuter sena, men kom strax efter kl.19, de hade tankat på vägen ner och var duktigt surriga, men inte mindre trevliga för det. Vi åt och drack i ett par timmar, men sedan hade en av tjejerna ätit (eller druckit?) för mycket, så de drog hemåt. Jag blev kvar en stund, medan jag satt där kom en kille som jag kände igen till utseendet, men inte så mycket mer. Han berättade att han varit på en av mina Whiskyprovningar, egentligen var anledningen till det att han ville kolla in hur vi Whiskynördar beter oss, men han hade haft så fantastiskt kul att han nu var alldeles besatt av Whisky, han berättade om en resa han gjort till Isle of Islay och hur förälskad han blivit i ön. Tänk att man kan ha sån inverkan på folk.....

Idag har det vart desto mer slitit, vi har flyttat hela verksamheten till Rosenlundsgatan, bilarna står på den upphöjda plattan bakom JET och själva finns vi i ett kontor på andra sidan vägen, granne med Färg Dropp in. Jag tror vi har Sveriges läckraste hyrbilsparkering, det blev helt enkelt skitbra. Men att det ska vara så jobbigt, och ta så lång tid. Fortfarande har vi ett antal släp och några bilar som står kvar vid Framtida bil, men jag ska hämta dem i nästa vecka. Totalt sett känns det i alla fall väldigt bra att vara på plats. Hoppas nu bara att kunderna hittar oss.

Imorgon är det granklädning som gäller, vet inte hur många som sett Västra Mälardalens Television, men jag blev intervjuad i fredags om morgondagens jippo, reportern frågade mig varför jag hänger mina kulor på en gran på Hökartorget....(öh). Hur som helst hoppas jag det kommer många och tittar på oss imorgon, och fram för allt hoppas jag på höga bud på granarna som ska auktioneras ut till förmån för ett välgörenhetsprojekt som den som klätt den dyraste granen får bestämma. Blir det jag vet jag precis vart pengarna ska gå.

Nä, nu ska jag ta en Whisky och slappna av efter allt slit idag..... Slántie

Inga kommentarer: