onsdag, december 10, 2008

Sömnbrist... o politik

I söndags blev det lite sent, jag satt och pratade med mustascher runt i världen via Skype, alltid lika trevligt men som sagt det blev sent, jag skulle dessutom upp tidigt och kliva på ett tåg kl.06.29 från Köping till Halmstad. Tänkte att jag kan ju alltid sova bort en stund på tåget, det gick inte så bra, det var något knas med värmen så jag satt mest och huttrade. När vi passerat Arboga tyckte jag i alla fall att det var frukostdags, jag knallade bort till Bistron, men just som jag öppnade dörren raspar det i högtalaren och piloten, eller vad han är, beklagar att de inte har någon personal i Bistron, och att konduktören som inte längre är en konduktör skulle serva......om han hinner..... Då gav jag upp, klev runt disken, fixade kaffe, tog en macka och lämnade 40 spänn i en pappersmugg. Berättade det lite senare för konduktören som inte längre är en konduktör och han tackade för hjälpen!? Väl framme i Halmstad åt jag lunch med några kollegor, sedan tog jag en bil jag hade stod där och körde vidare mot Malmö. Jag skulle på Mustaschklubbens julträff på kvällen, blev som vanligt en trevlig kväll, tänk att människor med Mustasch är så trevliga, efter middag och några timmars surrande körde jag hemåt, kom hem vid kl.3 på natten, kom i säng en halvtimme senare och tänkte ta sovmorgon, men kl.7 ringde telefonen, det var nattpersonalen som undrade var hustrun var, hon skulle ju avlösa honom, men det skulle hon inte alls....öh...jag fattade ingenting, somnade om i en kvart, då ringde Idas klassföreståndare och ville jag skulle komma till skolan som idag, jag mumlade något som troligen var ett ja eftersom jag åkte till skolan idag, slocknade i en stund igen, fick säkert sova 20 minuter då ringde det igen, nu var det Hasse Jerner som beklagade att de inte hade någon föredragshållare på dagens Rotarylunch, han undrade om jag kunde säga något... Mmm...va...om vad? Ja, ta något som du kan, Whisky kanske? Återigen sa jag nog ja, för jag höll föredraget i dag. Hur som helst somnade jag som en klubbad oxe igår.

Idag har jag påbörjat flytten till Rosenlundsgatan, telefonen har redan flyttat, låsen är fixade, nycklarna är kopierade och elektrikern skulle göra färdigt imorgon. I helgen ska vi försöka flytta.

Funderade lite kring det här med den nya vänsteralliansen, det är lite tråkigt att vi börjar bli en två-partistat. Gissar att MP och V kommer att försvinna i S, likväl som att det på andra sidan mest är M. USA har ju också bara två större partier, men dem är det ju i alla fall lite skillnad på, här hemma är ju politikerna bara flata och tycker nästan likadant. Kanske man skulle starta ett nytt parti, Ny Demokrati har väl lagt ner, kan man ta över deras organisation tro????

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig.Men ND var det inte mest knäppskallar och rättshaverister? Vi kanske har dom politiker vi förtjänar,eftersom vi "vanliga människor" inte har tid eller tålamod med politiskt arbete. Det tror jag inte du har heller egentligen. mvh Beljajev

Dan sa...

Hej Beljajev,

Nej jag har nog inte tid, men jag har god lust att röra om lite bland de etablerade. Vore vi bara några stycken skulle vi säkert greja det....