tisdag, december 16, 2008

Kvinnor och jag.....

I min förra blogg skrev jag om att jag och mina flickor var till Bishop Arms och ondgjorde oss om deras stavfel.... Men jag glömde att blogga om killen som kom in efter oss. Han gick fram till bardisken och beställde...."en stor stark", till saken hör att man på Bishop Arms är stolta över sitt breda ölsortiment, med all rätt, och man säljer inte direkt "en stor stark" utan en pint ESB eller något annat. Men den här killen förstod nog inte det, bartendern frågade, utan att höja på ögonbrynen, vilken sort han ville ha? Njaaa...svarade killen, en vanlig...... Då höll det på att brista för mig, jag fick bita mig i läppen för att inte börja skratta det var verkligen komiskt. Den genomsnittlige öldrickaren från Köping som ville ha en "stor stark" och den stolte bartendern som inte ville sälja annat än en öl... Hur som helt så rabblade barkillen upp alla sorter de hade, och när han nämnde Heiniken hajade "stor stark"-mannen till, och beställde en sån. Antagligen det enda han kände igen.

Det går utför med Sverige, och världen med för den delen, idag fick vi höra om hur vår ekonomi kommer att försämras och vilka underskott i statsfinanserna vi kan vänta oss, men jag måste säga att Finansminister AB gör ändå ett mycket stabilt intryck, och faktiskt inger förtroende. På Aktuellt såg jag
Wannabe-Finansminister TÖ, som gick på lite som en terrier, visserligen kan jag hålla med om att han hade en poäng i det han sa, men han inger absolut inte något förtroende och jag gissar att med hans politik skulle underskotten bara bli högre utan att vi för den skull skulle få lägre arbetslöshet. Hoppas bara min egen verksamhet överlever allt detta.

Angående rubriken så är jag lite förbryllad.... Till höger om texten finns ju annonser från Google, deras otroligt smarta sätt att visa annonser går ut på att de analyserar texter och petar in en annons med någon form av anknytning till texten, att det finns konkurrerande hyrbilsannonser kan jag förstå, och att det dyker annonser om dryckesprovning är kanske inte så konstigt... Men hur i h...te kan det så ofta dyka upp annonser om kontaktförmedlingar som lockar med tusentals singelkvinnor som väntar..... Vad väntar de på förresten? Bättre tider, kanske? Jag tycker inte jag bloggat om något med sån anknytning... hmmm...

Inga kommentarer: