söndag, december 07, 2008

Rule Brittania

Jag har haft dåligt samvete för att jag inte fått in Jaguaren till vintervila, den har stått hemma i carporten och sett ledsen ut. Men idag tänkte jag att det var dags, jag hade dessutom röjt i förrådet så jag skulle få in den. Först skulle jag köra in till jobbet och tvätta av den, körde lugnt in mot Köping, över viadukten, stannar vid rött, ställer på lite när det slår om............men..........det dunkar o smäller bakifrån, stannar utanför hotellet går ut och jodå....punktering. Jag kan inte komma ihåg när jag senaste hade punka, då ska man veta att jag kör ca 4000 mil/år, knappt inte heller när det varit punka på hyrbilarna. Nåja, bara att gilla läget, plocka fram originalverktygen och börja skruva, allt gick bra, jag fick dit det löjligt lilla reservhjulet av typen nödhjul, problemet kom när jag skulle försöka få ner ett 19 tums hjul i bagaget, det gick bara inte. Jag var tvungen att ringa Robin som kom och hämtade det.

Hur tänker biltillverkarna? Hela bilen är original. Om det här hänt mitt ute på en öde väg mitt i natten, skulle jag då bli tvungen att lämna hjulet, med en fälg som säkert kostar 5000.-? När min bil tillverkades var det Ford som ägde Jaguar, är det deras fel? Mina äldre engelska bilar har inte det problemet...... Men de är ju också konstruerade av genuina engelska gentlemen.... Jag tycker vi återupprättar imperiet igen.... Rule Brittania

Inga kommentarer: