onsdag, oktober 19, 2005

Blodtryck

Det är ett spännande och omväxlande liv på macken. Igår blev inget bloggande, då var jag i Fjollträsk hela dagen på samma typ av möte som i Åre i helgen. Kvällen avslutades på Wallmans Salonger, mycket trevligt. Det roligaste var ändå i kön. De hade en lustigkurre som gick runt och skulle roa gästerna som väntade, han hade en lite fjunig mustasch som han försökte styla. Efter en stund kom han fram till oss. När han fick syn på mig håll han på att bryta ihop… Jättekul. Idag var det dags att kolla hälsan igen, i fredags var det blodsockret idag var det dags för blodtrycket, som var för högt vid servicen. Hur får man ner blodtrycket när man är en stressad biluthyrare, vi har 66 bilar i parken men idag har vi haft 71 bokningar…?! Det var ett trixande, trollande, levererande och lånande hit o dit. Jag höll på att bli tokig. Dessutom hålla sig lugn. Inte stressa men ändå hinna i tid till Familjeläkarna o.s.v. Men det var inga problem, jag kom på att för tjugo år sedan var jag med i någon slags föräldragrupp och fick lära mig andningsteknink. Tänk att det kan vara likadant att hyra ut bilar som att föda barn…. Alldeles nyss var det ett äldre par i butiken, de såg ut at vara runt 300 år eller så. Dom tankade och frågade efter vägen till Hästen-Butiken. Jag förklarade att de skulle ta vänster i trafikljusen, sedan rakt fram till rondellen där de också skulle svänga vänster, så skulle de se butiken. Damen tittade lite frågande på mig. Sedan sa hon lite försiktigt och stammande, men… men… man får ju inte svänga vänster i en rondell. Gissa om jag hade svårt att hålla mig för skratt?! Hur som helst så fann jag mig och sa till damen att istället ta tredje till höger. Med tanke på hur gott jag skrattade efter det kommer jag säkert att bli lika gammal som de…

 

Inga kommentarer: