torsdag, oktober 27, 2005

En dag, ett liv

ÄNTLIGEN! Igår blev jag klar med inventeringen, kanske inte låter så märkvärdigt men alla som bedriver detaljhandel vet hur jobbigt det är sitta och bläddra i gamla fakturor och leta nettopriser. Men nu är det klart. Gårdagskvällen var en trevlig upplevelse, jag ledde whiskyprovningen på Ögir. Det är en fantastiskt trevlig stämning varje gång. Per o Lotta har verkligen gjort en lyckad satsning och skapat något som många inte visste saknades i Köping. Hoppas det går bra för dem, och att de kan fortsätta i samma stil. Ögir fyller 1 år imorgon, stort grattis. Med på provningen var en lokaltidningsredaktör, han såg ut att njuta av stunden. Jag skriver detta på tåget till fjollträsk kl. är 07.15, jag är på väg att hämta min bil hos han med skägget. Hoppas han inte tappat bort den eller nycklarna, jag har bara någon halvtimme på mig att ta mig från verkstaden i Bredäng till ett möte i Brottby, d.v.s. ta mig från södra Stockholm till norra mitt i värsta rusningstrafiken. Lustig prissättning på SJ för övrigt, jag skulle beställa biljett via Internet, en enkel Köping-Fjollträsk, en vanlig biljett utan plats kostade 150.-, en första-klass biljett med egen plats och fritt kaffe kostade 204.-. Ett lätt val, men hur räknar man egentligen. Sätta en kaffetunna som mig i första-klass! Det blir en dålig affär för SJ. Det är väl å andra sidan inte första gången de gör en sån.                                                                                                                                                                                                    Nu är det kväll och jag är tillbaka på macken. Har just träffat en utbildningskonsult som ville sälja en ledarskapsutbildning till mig. Trevlig prick, vettig utbildning. Han kunde t.o.m. skriva uppochner… Kanske dags att förkovra sig lite…

 

Inga kommentarer: