söndag, oktober 30, 2005

En konstig lag

Söndag morgon, det var en lååång natt. På riktigt. En hel timme längre. Det var välbehövligt, jag behövde vila ryggen efter gårdagen slit. Igår var jag "skogsbonde" och det kändes i ryggen, att stå i oländig terräng och såga med ryggen i konstig vinkel sätter sina spår. Jag hade i alla fall god hjälp med att samla ihop riset och köra hem veden. TACK, till Ida, Ccilia och Marianne. När det gäller konstiga lagar så lär det finnas en som lyder ungefär så här. "Om något kan gå sönder, då gör det det, på den mest dumma tid" (det är säkert GP, som hittat på den lagen). Jag tänker på tvättmaskinen på jobbet. I freddags kväll 2 minuter innan hemgång händer det. Takborsten hoppar ur sitt spår och dunsar i backen. Ojdå.. vad gör vi nu? Ringde servicekillen som sluddrade att det är ju fredagskväll, och såna fel kan inte uppstå. Det var ju tråkigt, men nu har det hänt. Ja ja, jag skickar över en kille. Lördag förmiddag ringde jag igen och frågade när hjälpen skulle dyka upp. Ja just, vad var det för fel på din maskin? Takborsten! Ja just ja.... Det kan inte hända. Nej, jag vet, det kunde det inte igår heller men nu har det hänt. Ok, jag ska försöka få fram delar, men det är lite svårt på helgen. Jaha, får väl vänta då. Fredagskvällen blev i alla fall lyckad, jag och sonen var på Ögir's 1 års-kalas, vi fick god mat, gott att dricka, och massor med skön musik. Bl.a. en kille som heter Henrik Levy, som verkligen var kanon. Jag köpte en skiva av honom och såg fram emot att få lyssna på den ihop med ett glas Dalmore på lördagskvällen. Tror någon att skivan fungerade? Självklart inte, vi hade ju ovanstående lag att ta hänsyn till. I ungarnas billiga CD-spelare fungerade den, men inte i min, allt annat än billiga CD. Konstigt hur det kan jävlas. Det fick bli Eric Clapton till whiskyn istället. Hustrun var på 1985-kalaset och kom hem vid 5,30 i morse. Hon är fortfarande medvetslös så jag har inte fått några recensioner. Men jag misstänker att det var en blöt fest. Nu ska jag såga färdigt det sista från igår, om jag inte fimpar ena armen skriver jag säker något igen...

Inga kommentarer: