torsdag, oktober 20, 2005

En riktigt hygglig dag

Idag har det mesta fungerat. Kors i taket! Ingen tvättmaskin som gått sönder, inget släp fullt i skit. Egentligen inget att blogga för. Om det inte varit för en annan mustaschprydd gentleman från Kungsör, han har en Basset hound som heter August, som visste att jag höll på att blogga, och hade läst om mina hot om att trycka till Göran Person i mina texter. Till saken hör att han dessutom är en ännu större anglofil än vad jag är, och stolt över det. Han tittade egentligen in i går kväll men eftersom det var efter jobbet räknas det till idag. Han kom med lite tips om vad jag borde skriva. Han sa att om sossar, kommunister eller gröna khmerer vinner valet nästa år, lovar han att hjälpa GP med arbetslösheten. D.v.s. höja den genom en industriflytt till Stora Brittanien. Jag tyckte det var lite hårt. GP kan ju ta det personligt och bli ledsen i ögat.. Men hur som helst, vi slösnackade lite och han undrade vad klockan var. Mitt svar var om han ville ha svensk eller engelsk tid. ? Då visade jag att jag har en klocka med LandRover logotype på vänster arm, som visar engelsk tid, och en vanlig klocka med svensk tid på höger arm. Vem är mest anglofil nu?

Inga kommentarer: